خط و نشان بانوی اول ترکیه و همسر اردوغان برای اسرائیل

امینه اردوغان ، همسر رئیس جمهوری ترکیه، نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت: «آنکارا به تلاش خود برای ارائه انواع حمایت از فلسطینیان ادامه خواهد داد.»

وی افزود: «پس از حملات اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و به‌ویژه غزه از ۷ اکتبر، ما شاهد اثرات فجیعی هستیم که جنگ می‌تواند بر زنان و کودکان بگذارد. اسرائیل سیل بی‌سابقه‌ای از بمب‌ها و گلوله‌ها را بر روی غیرنظامیان فلسطینی می‌فرستد.»

خانم اردوغان ادامه می‌دهد: «اسرائیل ده‌ها هزار نفر را باهدف قراردادن مدارس، اماکن مذهبی، تأسیسات و حتی مسیرهای بشردوستانه کشته و مجروح کرده است و ۱۸ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان غزه را از کار انداخته است.»

خط و نشان بانوی اول ترکیه و همسر اردوغان برای اسرائیل

بانوی اول ترکیه توضیح می‌دهد: «متأسفانه در این منطقه پناهگاهی برای ۱.۵ میلیون ساکن غزه که به‌اجبار آواره شده‌اند وجود ندارد. در میان آنها زنان باردار، مادران دارای نوزاد و کودکان با نیازهای ویژه هستند. آیا می‌توانید تصور کنید که کنارآمدن با شرایط درگیری و آوارگی برای آنها چقدر دشوار است؟ اسرائیل روشی را برای مجازات دسته‌جمعی بدون تمایز بین زن و مرد، کودکان و سالمندان به کار می‌گیرد.»