تعطیلی مراکز فرهنگی ایران توسط آلمان برای حمایت از رژیم صهیونیستی

  فداحسین مالکی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی مراکز فرهنگی ایران در آلمان توسط دولت این کشور گفت: کاری که دولت آلمان کرد بداخلاقی است و خارج از عرف سیاسی است.

وی ادامه داد: آلمانی‌ها یک خطای سیاسی انجام دادند و نباید این کار را انجام می‌دادند، چون مراکز فرهنگی ایران، مراکزی قانونی هستند و این مراکز را در کشور‌های دیگر هم داریم و مشکل خاصی هم نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: به نظرم تعطیلی مراکز فرهنگی ایران در آلمان با توجه به بهم ریختن معادلات منطقه و حمایت غیراصولی دولت این کشور از رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم غزه رقم خورده است، اما متوجه خواهند شد که نباید این خطای سیاسی را انجام می‌دادند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه قطع‌به‌یقین دستگاه دیپلماسی پیگیر این موضوع است، تصریح کرد: این اتفاق دلایل مختلفی دارد ازجمله تغییراتی که در دولت آلمان شده و رویکرد‌های افراطی جریان‌های سیاسی که در دولت این کشور نفوذ دارند لذا همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا چنین اقدامی علیه کشورمان صورت بگیرد.

پلیس آلمان اخیرا اقدام به تعطیلی مراکز فرهنگی ایران در هفت ایالت این کشور کرده است.

خبرگزاری تاگس شو آلمان گزارش داده است: این اقدام به صورت همزمان در شهر‌های هامبورگ، هانوفر، مونیخ و برلین انجام شده است و منجر به ضبط بیش از ده‌ها سیستم کامپیوتر، گوشی تلفن همراه و اسناد و مدارک حساس شده است.

فقط در ‎هامبورگ ۳۱ ساختمان وابسته به انجمن‌های شیعه شامل مسجد امام علی (ع) هامبورگ و حوزه علمیه هامبورگ توسط سیصد نیروی پلیس به صورت ناگهانی و اجباری بازرسی شده‌اند.

تعطیلی مراکز فرهنگی ایران توسط آلمان برای حمایت از رژیم صهیونیستی

طبق ادعای این خبرگزاری، این بازرسی‌ها با هدف تکمیل مدارک و شواهد ارتباط مستقیم مراکز شیعه با حماس و حزب‌الله لبنان انجام گرفته‌اند.

نانسی فزا، وزیر داخلی آلمان در اظهاراتی گفته است: در دورانی که یهودیان به صورت مکرر در حال تهدید شدن هستند ما دیگر پروپاگاندای اسلامی و اسرائیل‌ستیزی در قالب انجمن‌های مذهبی در آلمان را تحمل نخواهیم کرد.