جزئیاتی از تماس تلفنی رئیسی و اردوغان

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تشریح جزئیات گفت‌وگوی تلفنی پنجم آذر  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه گفت: در مکالمه تلفنی یکشنبه ۵ آذر روسای جمهور ایران و ترکیه، بر ضرورت همکاری حداکثری دستگاه دیپلماسی دو کشور با هدف‌ دفاع از حقوق ملت فلسطین، تداوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی و پیگرد قانونی آمران و عاملان جنایات رژیم اسرائیل تأکید شد.

وی همچنین گفت که روسای جمهور ایران و ترکیه در این رایزنی تلفنی با توجه به اهمیت برگزاری هشتمین نشست شورای عالی روابط دو کشور، بر فراهم سازی مقدمات برگزاری این نشست در آینده نزدیک توافق کردند.

رئیسی و اردوغان

روسای جمهور ایران و ترکیه پنجم آذر ماه درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌وگو کردند.

پیش از این نیز یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از حضور همزمان وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در نیویورک در روز چهارشنبه هشتم آذر ماه خبر داد که دو دیپلمات عالیرتبه ایران و ترکیه‌‌ حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان در نشستی در نیویورک با محوریت غزه با حضور تعداد دیگری از کشورها شرکت خواهند کرد. این منبع آگاه عنوان کرده بود که در تماس تلفنی اخیر، روسای جمهور درباره زمان دیدارشان در آنکارا توافق کردند که این دیدار به بعد از بازگشت وزرای خارجه ۲ کشور از نیویورک و اطلاع از نتایج این سفر، موکول شود. 

وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیرش به آنکارا و در نشست خبری مشترک با هاکان فیدان از سفر آیت‌الله رئیسی به دعوت رسمی اردوغان به آنکارا خبر داد و گفت که کمیسیون عالی مشترک در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.