عبدالله نوری به این شرط عفو رهبری گرفت

 در خاطرات آیت الله هاشمی در 13 آذر 1379 آمده است: آقای [عبدالناصر] همتی، رییس بیمه مرکزی آمد وگزارشی از وضع بیمه داد. گفت، دولتی‌ بودن بیمه در قانون اساسی، مانع توسعه آن و جذب سرمایه‌ها است و نیز عدم حمایت دولت وبه خصوص [آقای حسین نمازی]، وزیر [اموراقتصادی و] دارایی هم از مسایل  منفی دیگر است. مدیران بیمه هم آمدند.پس از گزارش آقای همتی، برای آنها سخنرانی‌کردم و مطالبی در مورد ضرورت بیمه در توسعه اقتصادی و ایجاد آرامش و اطمینان، برای جذب سرمایه‌ها در توسعه و تولید و نقش بخش خصوصی‌گفتم.   

آقای [حسین] انواری، نماینده سراب آمد وگفت، در زمان دولت سازندگی، فرماندار بوده و طرح‌های عمرانی که در سخنرانی در هریس و سراب مطرح کردید، در حال انجام است؛ سد و راه و کانال و معادن نفلین سینیت  و غیر از آنها دیگر چیزی نیست. خواستارکمک برای تعویض [آقای علی ملکوتی]، رییس‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌ سراب شد و پیشنهاد کرد، برای نجات‌کشور وارد صحنه شوم و کشور را از این جنجال‌های بی‌ثمر سیاسی و رکود اقتصادی نجات دهم و گفت، اکثر نمایندگان مجلس‌که مواجه با درخواست‌های به‌حق مردم حوزه انتخابیه خود شده‌اند، روحیه واقع‌گرایی پیدا کرده‌اند و ارزش‌ کارهای سازندگی را می‌دانند. گفتم، غیرمستقیم کمک می‌کنم.  

عبدالله نوری به این شرط عفو رهبری گرفت

آقای [اسحاق] جهانگیری، [وزیر معادن و فلزات] آمد. حل مسأله آقای عبدالله نوری را پیگیری‌ کرد. گفتم، رهبری‌گفتند که در یک سخنرانی جواب را دادند؛ گویا گفته‌اند، اگر آنچه را با اظهارات‌شان خراب‌کرده‌اند، با اظهارحق جبران کنند، قابل‌ عفواند. امیدوار است، برای وزارت دو وزارتخانه ادغام شده صنایع و معادن که امروز در مجلس تصویب شد، معرفی شود.

عصر آقای [محمدرضا] موالی‌زاده، نماینده سابق اهواز آمد. به سمت سفیر در الجزایر معرفی شده است.در مورد سیاست‌مان درآنجا مشورت‌کرد. درخصوص جبهه نجات اسلامی پولیساریو و همکاری‌های نفتی، تذکراتی دادم. اسراییل، لبنان و سوریه را تهدید کرده که در صورت ادامه عملیات حزب‌الله لبنان،به ارتش سوریه موجود در لبنان، حمله خواهدکرد و فلسطینی‌ها، پیشنهادهای [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر اسراییل] را ردکرده‌اند.