تلاش فوری برای قطع بمباران غزه محور رایزنی‌ها در مسکو خواهد بود

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه پیش از ترک تهران به مقصد مسکو که به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود، در تشریح اهداف و برنامه‌های این سفر، اظهار کرد: این سفر به دعوت پوتین و با هدف رایزنی درباره مسائل حساس جاری منطقه و برای گسترش روابط بین دو کشور در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

رئیسی با اشاره به تبادل هیئت‌های متعدد میان دو شور در راستای توسعه روابط فی‌مابین، افزود: این مسئله نشان‌دهنده آن است که ایران و روسیه در این سال‌ها گام‌هایی در جهت ارتقای بیش از پیش سطح روابط در حوزه‌های مورد نظر و در جهت تأمین منافع دو طرف و منطقه برداشته‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاه ما و روسیه نسبت به صلح و ثبات در منطقه، مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و مبارزه با یکجانبه‌گرایی نگاه مشترکی است، تصریح کرد: اتحادیه اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس به عنوان بسترهایی منطقه‌ای علاوه بر ارتباطات دوجانبه، روابط ما و روسیه را در عرصه چندجانبه با دیگر کشورهای منطقه و همسو گسترش داده است.

رئیسی با اشاره به اینکه در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری گام‌های خوبی بین دو کشور و نیز در منطقه برداشته شده است، گفت: البته همچنان زمینه‌های متنوعی برای توسعه این روابط وجود دارد؛ تعامل در زمینه‌های تقویت خطوط انرژی، صنعتی، کشاورزی، دانش‌بنیان و دیگر حوزه‌های مشابه از جمله زمینه‌های همکاری میان دو کشور است.

رئیس‌جمهور همچنین رایزنی درباره تسریع در اجرای کریدور شمال-جنوب به عنوان یکی از طرح‌های مشترک میان دو کشور را از جمله برنامه‌ها و اهداف این سفر عنوان کرد.

تلاش فوری برای قطع بمباران غزه محور رایزنی‌ها در مسکو خواهد بود

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات فلسطین، رخدادهای این روزهای غزه را نگرانی همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم مذاکره ما در این سفر، مسئله فلسطین و تلاش فوری برای قطع بمباران‌ها علیه منطقه غزه، رفع محاصره، کمک‌رسانی به فلسطینیان غزه و از همه مهم‌تر و محوری‌تر رسیدن مردم فلسطین به حقوق حقه خودشان است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در این زمینه رایزنی‌هایی با کشورهای مختلف داشته‌ایم، تاکید کرد که این موضوع حتماً در این سفر نیز دنبال خواهد شد.