افزایش ۱۰۰ همتی یارانه معیشتی در بودجه سال ۱۴۰۳

 سیدرضا تقوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه  علنی امروز (سه‌شنبه 21 آذرماه) قوه مقننه در موافقت با کلیات لایحه بودجه، 1403 گفت: از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۳ تدوین آن بر اساس واقعیت‌ها است.

وی افزود: یکی از ضعف‌های بودجه در سالیان گذشته وابستگی به نفت بوده با اینکه نفت و منابع نفتی برای کشور یک نعمت است اما این وابستگی به صورت یک نعمت برای کشور درآمده است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه این لایحه 15 درصد وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش داده است، اضافه کرد: موضوع معیشت نیز در لایحه مورد توجه قرار گرفته، در سال 1402 حدود 660 همت برای معیشت مردم در نظر گرفته شد و در سال 1403، 100 همت این رقم افزایش پیدا کرده که مشخص است دولت با تدوین‌کنندگان لایحه دغدغه معیشت مردم را دارد.

افزایش ۱۰۰ همتی یارانه معیشتی در بودجه سال ۱۴۰۳

تقوی یکی دیگر از گرفتاری‌های لوایح بودجه را کسری بودجه دانست و گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز با توافقی که در تلفیق صورت گرفت به جای خوبی رسیده و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم نباید به بودجه رأی منفی بدهیم و به لحاظ زمانی در تنگنا قرار بگیریم. روش تصویب دو دوازدهم بودجه نیز برای مواقع خاص بوده، نباید تبدیل به یک روال شود.