به گزارش افکارنیوز به نقل ازکیهان، مطلب فوق را امير شيرنگي از اعضاي سابق حزب توده كه چند سالي در رژيم شاه زنداني بوده است در وبلاگ شخصي خود و در واكنش به يادداشت نوشابه اميري در سايت روزآنلاين نوشته است. نوشابه اميري در اين يادداشت به معرفي بخشي از كتاب در دست تاليف خود پرداخته. نوشابه اميري در اين بخش از كتاب تلاش مي كند صحنه اي احساسي و رقت انگيز از سرگرداني خانواده زندانياني را كه براي پرس وجو از حال نزديكان زنداني خود به دفتر دادستان مراجعه كرده اند، به تصوير بكشد. در بخشي از كتاب آمده است؛

«- حاج آقا، شوهرم را روز ۱۷بهمن…
حرفم را قطع کرد:
- خبری نیست، برو.
اصرار کردم؛
- حتی یک تلفن هم نزده
انگار چندش اش شده باشد گفت:
- مگر قرار است بزند!
- نمی دانم! قانونا حق ندارد؟
کلمه قانون انگار او را آتش زد
- تو از قانون حرف نزن!
… جاسوس ها، کثافت ها، باید همه تون رو مثل سگ بکشن!…»
شیرنگی در وبلاگ خود نوشته است «سرکار خانم نوشابه امیری! اولین شرط مبارزه صداقت است که نه ما در حزب توده از آن بهره ای داشتیم و نه شما و همسر محترمتان!

آقای هوشنگ اسدی که کوپل خبرچین ساواک بودید. من بعد از انقلاب ۵۷ بار دیگر در جریان ضربه سال ۶۱ حزب توده بازداشت شدم و در آنجا بازجوی من که جوانی حدود ۲۸ ساله بود، گزارش دستنویس شما از جلسه رفقای حزب توده در خیابان ژاله را که برای ساواک فرستاده بودید به من نشان داد. حتما بنده و عمویم را به خاطر می آورید و دستنوشته خودتان را هم. خانم نوشابه! شما و حرف از مبارزه؟ من دل خوشی از رژیم ندارم ولی شما فقط به این علت که من و امثال من در محفل خیابان ژاله به نظام اقتصادی رژیم پهلوی اعتراض داشتیم نام ما را به عنوان «اخلالگران ضد نظام شاهنشاهی» به ساواک گزارش کرده بودید. ولی رژیم اسلامی حزب ما - منظورش حزب توده است - را تا زمانی که طرح کودتای آن فاش نشده بود، به عنوان یک حزب رسمی تحمل کرد و حتی زنده یاد کیانوری دبیرکل وقت حزب ما در تلویزیون رژیم با آیت الله بهشتی به مناظره نشست. رژیم کنونی ایران به زندانیان سیاسی اجازه تماس تلفنی می دهد. مرخصی می دهد و زندانیان از درون زندان علیه رژیم بیانیه می دهند. خانم نوشابه امیری تصدیق بفرمایید که یادداشت شما حالم را به هم زد.»

گفتنی است هوشنگ اسدی، همسر نوشابه امیری نیز عضو و نفوذی ساواک در حزب توده بود که بعد از انقلاب و افشای اسامی روزنامه نگاران عضو ساواک، کمیته انضباطی حزب توده تصمیم به اخراج هوشنگ اسدی از حزب گرفت ولی با وساطت کیانوری و تعهد هوشنگ اسدی که ادامه فعالیت وی به عنوان «عضو فعلا در قرنطینه» پذیرفته شد و حزب توده برای توجیه این اقدام خود اعلام کرد که هوشنگ اسدی نفوذی حزب توده در ساواک بوده است! در پی این اقدام حزب توده، گروهک فدائیان خلق - شاخه اقلیت - با صدور یک اعلامیه - سال ۶۰ - چند نمونه از دستنوشته های هوشنگ اسدی و نوشابه امیری را که در آن به طور جداگانه، جلسات مخفی حزب توده و اعضای آن را به ساواک لو داده بودند، منتشر کرد و در پایان اطلاعیه این پرسش را مطرح کرده بود که اگر آقای هوشنگ اسدی و خانم نوشابه امیری نفوذی حزب توده در ساواک بوده اند، چرا فقط اسناد خبرچینی آنها به نفع ساواک در دست است و از خبررسانی آنها به نفع حزب توده و علیه ساواک هیچ نشانه ای وجود ندارد.