خبر فوری از ساماندهی کارکنان دولت امروز ۳۰ آذر

روز گذشته (۲۸ آذر) اصلاحات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد؛ ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی در ارتباط با این اصلاحات گفت: در بحث طرح ساماندهی با حضور آقای مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان ، متن جمع‌بندی نهایی کمیته‌ امروز بررسی و رفع ایراد می‌شود و مجددا برای طی کردن سیر قانونی به صحن علنی مجلس ارجاع داده می‌شود.

اسماعیلی درخصوص اصلاحاتی که اکنون روی مصوبه انجام شده، گفت: از سوی دولت این خواسته شده که در گام اول دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون شوند، بحث آزمون را هم کمیته‌ مربوطه اضافه کرده که این را هم تلاش می‌کنیم به نفع افرادی که هم اکنون شاغل هستند و سابقه‌ی زیادی دارند باشد تا حق آن‌ها ضایع نشود.

در همین حال سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون بعد از رایزنی‌های انجام شده در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت مساله آزمون مورد توافق مجلس و دولت قرار گرفت اما درخصوص جزئیات آن هنوز تصمیم‌گیری نشده و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس روی این مساله یک پیشنهادی را با مشورت نمایندگان ارائه دهد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص تصمیم‌گیری کمیسیون پیرامون مصوبه ساماندهی کارکنان دولت و اینکه به‌نظر می‌رسد کار بررسی و رفع ایراد در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: نظر کمیسیون درباره‌ طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی همان نظر قبلی‌ست و تغییری نکرده، البته دولت پیشنهاداتی برای اصلاح دارد که در جلسه قبل اعلام کرد. یکی از پیشنهادات این بود که آزمون باشد و خب ما هم آزمون را قبول داریم اما اینکه کیفیت کار به چه شکل باشد موضوعی است که باید روی آن بحث صورت گیرد.

خبر فوری از ساماندهی کارکنان دولت امروز ۳۰ آذر

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته کمیسیون هم بعد از رایزنی‌های انجام شده مساله آزمون مورد توافق مجلس و دولت قرار گرفت اما درخصوص جزئیات آن هنوز تصمیم‌گیری نشده و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس روی این مساله یک پیشنهادی را با مشورت نمایندگان ارائه دهد و در جلسه دیگری درخصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد.