جزئیات جدید از ماجرای بازجویی حمید نوری

محمددهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره حکم دادگاه تجدیدنظر «حمید نوری» که حکم حبس ابد را تائید کرد، گفت: ما از همه ظرفیت‌ها برای پیگیری حق آقای حمیدنوری استفاده خواهیم کرد منتها این رأیی که متاسفانه صادر شد کاملا غیرعادلانه بود. هم دادرسی غیرعادلانه صورت گرفت و هم رأی غیرعادلانه در دادگاه بدوی و تجدیدنظر صادر شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: آقای حمید نوری را از ابتدایی‌ترین حقوق بشری محروم کردند. چندین سال ایشان را در سلول انفرادی نگه داشتند. امکان دسترسی ایشان به پرونده را فراهم نکردند. متاسفانه یک نفر از نفوذی‌های سازمان تروریستی منافقین به عنوان بازجو ایشان را بازجویی کرد. حتی فردی را کنار ایشان به زندان فرستادند تا ایشان را تخلیه اطلاعاتی کند.

وی افزود: دادگاه به نوشته یکی از اعضای تروریست سازمان سازمان منافقین استناد کرد، لذا واقعا شاید در عقب مانده‌ترین کشور‌های دنیا هم این مقدار دادرسی ناعادلانه و این مقدار نقض حقوق بشر و این مقدار نقض بی‌طرفی را در دادگاه شاهد نیستیم. الان کشور‌هایی که آن‌ها اسم‌شان را جهان سوم می‌گذارند هم این‌گونه حقوق افراد را نقض نمی‌کنند. برای تشکیلات قضایی سوئد متاسفیم که اولیات نظام قضایی عادلانه را در اینجا نقض کرد و یک دادرسی ناعادلانه و یک حکم ناعادلانه را به نمایش گذاشت.

جزئیات جدید از ماجرای بازجویی حمید نوری

دهقان درباره پیگیری موضوع از سوی دولت ایران تاکید کرد: ما از هر ظرفیت سیاسی و حقوقی برای دفاع از اتباع‌مان استفاده خواهیم کرد، انتظار داشتیم دادگاه تجدیدنظر رأی دادگاه بدوی را رد کند که این اتفاق نیفتاد، ان‌شاالله اقدامات بعدی را به اطلاع می‌رسانیم.