هشدار طحان‌نظیف به نامزدهای انتخابات نمایندگی

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه در روز ۱۱ اسفند سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود که هر دو انتخابات مهم هستند، گفت: در این رابطه از ابتدای سال و حتی از سال گذشته، جلساتی با دستگاه‌های مختلف برگزار کرده و آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته امیدواریم انتخابات پیش‌رو به نحو مطلوبی برگزار شود.

وی درباره وعده‌های انتخاباتی کاندیداها نیز به ماده 82 قانون انتخابات اشاره و اظهار کرد: طبق تبصره 2 قانون شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم است و مرتکبان به مجازات درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شوند.

هشدار طحان‌نظیف به نامزدهای انتخابات نمایندگی

سخنگوی شورای نگهبان در همین رابطه تصریح کرد: اگر یک نامزد انتخاباتی وعده‌هایی می‌دهد که از آن جایگاه برنمی‌آید، باید نسبت به شناخت و آگاهی وی از جایگاه نمایندگی مجلس تردید کرد.

طحان‌نظیف ابراز امیدواری کرد که در این دوره از انتخابات شاهد بروز چنین تخلفاتی نباشیم. از همین رو از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا قانون جدید انتخابات را مطالعه و به خصوص ماده 82 آن را مورد دقت قرار بدهند.