واکنش شورای نگهبان به روایت برخی رسانه‌ها از جلسه رهبر انقلاب با اعضای شورای نگهبان

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره شایعاتی که پیرامون دیدار اعضای شورای نگهبان و رهبر معظم انقلاب مطرح می شود، گفت: ما در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم در ابتدا ایشان در خصوص وظایف مختلفی که شورا دارد، صحبت و از زحمات شورای نگهبان تقدیر و تشکر کردند. واقعیت این است شورای نگهبان وظایف مختلفی دارد که یکی از آنها نظارت بر انتخابات است. در همین ایام هم که شورای نگهبان درگیر مساله انتخابات است، این شورا به صورت 3 نوبته درگیر بررسی برنامه هفتم است.

وی ادامه داد: انتخابات تقریبا هر 2 سال یک بار است اما ما روزانه پا به پای مجلس و در جلسات مفصل، مصوبات مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی می‌کنیم و گاهی ساعت‌ها نسبت به یک موضوع بحث می‌شود و در نهایت هم با رای‌گیری جمع‌بندی می‌شود. لذا رهبر انقلاب تقدیر و تشکری از شورای نگهبان داشتند و نسبت به جایگاه شورا و بحث‌های مربوط به انتخابات مواردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند و در خصوص انتخابات هم فرمودند که همه دستگاه‌ها برای مشارکت پرشور تلاش کنند.

واکنش شورای نگهبان به روایت برخی رسانه‌ها از جلسه رهبر انقلاب با اعضای شورای نگهبان

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره پاسخ به سوالی درمورد نقل قول‌هایی که در رسانه‌ها درباره این دیدار می‌شود، نسبت به صلاحیت برخی اشخاص و همچنین در خصوص مقوله عدم احراز گفت: مسائل گفته شده در برخی رسانه‌ها در جلسه‌ای که اعضای شورای نگهبان خدمت رهبرمعظم انقلاب بوده‌اند، به شکلی که نقل شده در جلسه طرح نشده است. اساسا برخی از اشخاصی که این روزها اسمشان مطرح می‌شود، در تمام ادواری که در انتخابات مجلس شرکت کرده‌اند، توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند و بعضا الان هم نماینده مجلس هستند. نظر اخیری هم که نسبت به این افراد داده شده، نظر شورای نگهبان نبوده بلکه نظر هیات‌های اجرایی بوده است که در همان زمان هم ما خطاب به همه کسانی که صلاحیت‌شان تایید نشده بود، اعلام کردیم که فرصت اعتراض نسبت به نظر هیات‌های اجرایی دارند.

وی در پایان گفت: ما الان در حال بررسی این اعتراض‌ها هستیم و این بررسی‌ها تا 14 دی ادامه دارد و بعد از آن هم نتیجه ابلاغ می شود که البته آنجا هم باز کار تمام شده‌ و نهایی نیست و پس از هیات‌های نظارت، خود شورای نگهبان فرصت دارد که اگر اعتراضی وجود دارد، آن را بررسی کند.