سردار موسوی به دست جنایتکارترین و خبیث‌ترین افراد به شهادت رسید

 آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه امروز سه شنبه ( ۵ دی ماه ۱۴۰۲) با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این برنامه ضمن تسلیت شهادت سید رضی موسوی ، گفت: سید رضی موسوی به دست جنایتکارترین و خبیث ترین افراد به شهادت رسید همان کسانی که به جامعه بشری ظلم می کنند.

وی افزود: شهید سید رضی توفیق داشت بیش از ۳ دهه در مجاهدت مداوم و پیوسته شرکت کند و از نزدیکترین هم رزمان شهید سلیمانی بود. شهید موسوی یک مجاهد ۲۴ ساعته بود و حلال هر مشکلی بود. البته برای این شهدای عزیز اظهار تأسف نمی‌کنیم چون با خداوند معامله کرده و همه زندگی اش را برای خدا گذاشته است. 

قالیباف تاکید کرد: اساسا جوهره انقلاب اسلامی ما فرهنگ پایه است و ما مسئولین وقتی می‌خواهیم به کارهای اجرایی ورود کنیم باید پیوست فرهنگی هم به کارها بزنیم. هر تصمیم و حرکت ما در عرصه مدیریتی باید فرهنگ پایه باشد و فرهنگ پایه حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی پدیده و حرکت عظیمی است که نشان می دهد وقتی هر پدیده ای مبنی بر فرهنگ پایه و باورهای دینی حرکت کند چه اتفاقی را میتواند رقم بزند. 

وی افزود: بدون شک انقلاب اسلامی مبتنی بر یک شبکه معنایی تحقق پیدا کرد. یکی از مهم ترین کارکردهای دین در جوامع معنا بخشی است.

سردار موسوی به دست جنایتکارترین و خبیث‌ترین افراد به شهادت رسید

قالیباف عنوان کرد: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را توصیه می کنم جوان ها بخوانند و ببینید چگونه رهبر انقلاب در حوزه های مختلف در سال ها قبل چه فرمایشات و مسیر مهمی را تبیین کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بدون شک نظام جمهوری اسلامی برخواسته از همین شبکه معنایی است که با محوریت ولایت شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: تداوم و استحکام انقلاب اسلامی در گرو این توانایی ها است که بتوانیم اندیشه ها را گسترش دهیم و این جلسه را در راستای گسترش چنین نگاهی می بینم. 

قالیباف تاکید کرد: بدون شک، انقلاب اسلامی مبتنی بر یک شبکۀ معنایی تحقق پیدا کرد. مگر بدون این امکان‌پذیر بود؟ یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین هم در جوامع همین معنابخشی است، زندگی و مرگ و کار و اقتصاد و سیاست و شادی و تلخی و سختی و آسانی‌مان همگی در این فضاست که معنا پیدا می‌کند. 

وی افزود:از جوانان دانشگاهی عزیزمان این است که به بیانیۀ گام دوم حضرت آقا توجه جدی کنند. مقام معظم رهبری پس از صدور این بیانیه، در یک نشست دانشجویی، به چهار نکتۀ مهم اشاره کردند.

قالیباف تاکید کرد:  یکی به عظمت خود انقلاب اسلامی؛ یکی به عظمت راهی که تابدین‌جا طی کرده‌ایم؛ یکی به عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم؛ و درنهایت عظمت نقش نیروهای مؤمن و انقلابی. این بار سنگین بر دوش ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  ایشان در آن‌جا اشاره می‌کنند حرکت عمومی این نیروها باید هم صحیح و ملتزم باشد و هم عقلانی باشد. مجموعۀ چهل‌جلدی ره‌نامه می‌تواند حرکت جوانان مؤمن انقلابی را در صحت و عقلانیت تجهیز کند.

قالیباف گفت:  تجربۀ من این را می‌گوید که ما در نظام اسلامی فرصت و تهدید نداریم. جبهۀ انقلاب تهدید نداریم. ما فقط فرصت داریم. اما فرصت‌ها دو دسته‌اند: فرصت‌های باریسک و فرصت‌های بدون ریسک. 

وی افزود: تهدیدهای رایج فرصت‌های باریسک ما هستند. الطاف الهی و موفقیت‌ها در جایی اتفاق می‌افتد که برای بهره‌بردن از فرصت‌های باریسک وارد میدان می‌شویم. البته سختی دارد و طبق آیۀ شریفۀ قرآن جان‌ها به گلو می‌رسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صریح صحبت کنیم. وقتی حضرت آقا از حلقۀ میانی می‌گویند و خودشان این را تشریح می‌کنند، باید این مفهوم را با دقت بیشتری فهمید. این حلقه‌های میانی در مردم، از مردم، و برای مردم‌اند و درعین‌حال در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی بروکراتیک هستند و رسالت خود را در اینجا دنبال می‌کنند.

وی افزود: دقیقاً همان تجربه‌ای که در دفاع مقدس اتفاق افتاد. همان تجربه‌ای که شهید سلیمانی برای مدافعان حرم به کار گرفت. این یک سبک مدیریتی است. این یک روش است و روش دیگر آن است که حزب‌بازی کنیم و پست و مقام بگیریم. روش دوم کشور را به جایی نخواهد رساند.