پیشنهاد متفاوت علم الهدی برای تغییر یک روز در تقویم

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید که ظهر پنجشنبه و به مناسبت فرارسیدن ایام وفات حضرت ام‌البنین(س) با حضور صدها نفر از همسران و مادران شهدا در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که اسلام عزیز به برکت مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های بسیار توانست در گام اول، قلمروی گفتمانی خود را از سرزمین حجاز تا یمن گسترش دهد، انقلاب اسلامی هم با صبر خانواده شهدا و ایستادگی فرزندان برومندشان توانسته تا به امروز در مقابل همه فشارها و تهدیدها مقاومت کند و در هر معرکه پربلا، پیروز باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: تا به امروز حدود ۶۰ سال از عمر این انقلاب می‌گذرد و هر زمان فرهنگ شهادت توسعه بیشتری پیدا می‌کند، حاکمیت این انقلاب نیز در منطقه و عالم افزوده می‌شود. خون این شهدا بر پیکر دین و قرآن تزریق شده تا عزیزتر و عظیم‌تر از قبل در دنیا ظاهر شود؛ همان‌طور که امروز آشکار است و از روز آغاز بعثت رسول گرامی اسلام(ص) تاکنون هرگز موج اسلام‎خواهی در دنیا به‌اندازه امروز نبوده است.

وی بیان کرد: اینکه ملت‌های مختلف در اقلیم‌های گوناگون و سرزمین‌هایی گسترده در عالم به اسلام و قرآن علاقه‌مند شوند و فطرت خداجوی آنان اقبال به دین خدا پیدا کند، همه این‌ها به برکت خون‌های پاک و مطهر شهداست. بهای این توسعه گفتمانی را شما خانواده‌های معزز و محترم شهدا پرداخت کرده‌اید و آن زمان که دستان همه ما از دنیا کوتاه است، همین صبر و مجاهدت دست‎گیر شما خواهد بود.

علم الهدی ادامه داد: اینکه مادری در سوگ شهادت فرزندش غرق ماتم شود، اینکه پدری نور دیدگان و ثمره عمر خود را از دست بدهد و اینکه همسری در اوج جوانی و کمال به‌عنوان همسر شهید، عهده‌دار مسئولیت کفالت خانواده شود، این‌ها همه درد و رنج است؛ درد و رنجی از جنس همان شهادت که باعث می‌شود این عزیزان حتی بیش از فرزندان شهیدشان در درگاه عدل الهی مأجور باشند و به همین دلیل است که می‌گوییم روز وفات حضرت ام‌البنین(س) باید به نام روز مادران شهدا در تقویم رسمی کشور ثبت شود تا به‌موازات همه این تلخ‎کامی‎ها، صبر ام‎البنین‎ های انقلاب اسلامی در تاریخ جاودانه شود.

پیشنهاد متفاوت علم الهدی برای تغییر یک روز در تقویم

پیشنهاد امام جمعه مشهد در حالی است که سال ۱۳۹۱ با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و ابلاغ رئیس جمهور وقت، روز وفات حضرت ام‌البنین (س)، به نام مادران و همسران شهدا در تقویم رسمی کشور ثبت شد.