تحقق پیش‌بینی سردار شهید سلیمانی در محاصره اسرائیل

 یک رسانه صهیونیستی در مقاله‌ای از افتادن اسرائیل در یک تله راهبردی خطرناک در جبهه شمال و جنوب فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کرد که اسرائیل در میان یک جنگ فرسایشی طولانی قرار گرفته است.

روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای به قلم «عاموس هرئیل» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی نوشت، اسرائیل در نتیجه عملیات طوفان الاقصی که حماس در 7 اکتبر گذشته در شهرک‌های اطراف نوار غزه انجام داد، وارد یک تله استراتژیک خطرناک شده و ایده «حلقه آتش» که اسرائیل را به محاصره درمی‌آورد و ژنرال «قاسم سلیمانی» درباره آن صحبت کرده بود، تحقق یافته است.

این کارشناس صهیونیست افزود، دست کم گرفتن تهدیدات امنیتی در مرزها با غزه، موجب شد بیشتر کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند این احساس را داشته باشند که خطرات محدود است، اما اتفاقی که در 7 اکتبر رخ داد زندگی روزمره اسرائیلی‌ها را به طور ریشه‌ای مختل کرد. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا امکان خروج از این تله وجود دارد یا نه. از سوی دیگر شاید این وضعیت شبه دائمی باشد و اسرائیلی‌ها در میان یک جنگ فرسایشی طولانی دست کم در دو مرز شمالی و جنوبی قرار بگیرند.

تحقق پیش‌بینی سردار شهید سلیمانی در محاصره اسرائیل

هرئیل افزود، خطر شعله‌ور شدن جبهه لبنان و تشدید تهدیدات آن نیز همچنان وجود دارد و ممکن است این تهدیدات به سطح جنگ برسد و شاید سایر گروه‌های مسلح (گروه‌های مقاومت منطقه) نیز وارد آن گردند. این درحالی است که چشم‌اندازها درباره رسیدن ارتش اسرائیل به اهداف خود در غزه کاملا مبهم است و در این میان خسارات زیادی به ارتش وارد شده است. علاوه بر آن بحران جدیدی در نیروی ذخیره ارتش به وجود آمده است.

«یوسی ملمان» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست نیز به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد که نگرانی فزاینده‌ای میان نیروهای ارتش و شهرک‌نشینان درباره تبدیل شدن جنگ غزه به یک جنگ فرسایشی طولانی وجود دارد.