انتقاد نتانیاهو از بنت به دلیل ادعای حمله به ایران

بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در کنفرانس خبری در یک مقر نظامی در تل آویو اظهارات اخیر نفتالی بنت ، نخست‌وزیر پیشین این رژیم را درباره آنچه افشاگری درخصوص حمله به ایران در دوران فعالیتش عنوان کرده بود، مورد انتقاد قرار داد و آن را غیر مسئولانه خواند.

نتانیاهو گفت: این کار به شدت غیر مسئولانه است. او صلاحیت انجام این کار را ندارد. فقط یک نخست‌وزیر در راس کار این اختیار را دارد و من نیز این کار را به ندرت انجام می‌دهم.

بنت روز پنج‌شنبه در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که در سال ۲۰۲۲ به نیروهای امنیتی صهیونیستی دستور داده بود که در دو نوبت به ایران حمله کنند.

وی در ادعاهای خود گفت که نیروهای صهیونیستی یک پهپاد مستقر در خاک ایران را پس از دو حمله این پهپاد به اسرائیل در فوریه ۲۰۲۲ هدف قرار دادند.  

بنت همچنین با طرح این ادعا که یک گروه ایرانی پیشتر قصد داشته شهروندان صهیونیستی را در ترکیه ترور کند، مدعی شد که اندکی پس از آن، فرمانده همان گروه در مرکز تهران ترور شد که کار اسرائیل بوده است.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که در این مقاله تلاش کرد از عملکرد خود دفاع کند از سیاست‌های نتانیاهو در قبال ایران انتقاد کرد.

انتقاد نتانیاهو از بنت به دلیل ادعای حمله به ایران

به نوشته روزنامه جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نیز خود سابقه انتشار اطلاعات در مورد حملات مخفیانه منطقه‌ای اسرائیل را دارد. زمانی که او در سال ۲۰۰۷ رهبر اپوزیسیون بود، فاش کرد که اسرائیل به یک سایت هسته‌ای در سوریه حمله کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این افشاگری‌اش در گذشته گفت که سخنان او در سال ۲۰۰۷ که در چارچوب یک مصاحبه زنده انجام شد، یک اشتباه بوده اما به عنوان تمجید از ایهود اولمرت، نخست‌وزیر وقت بود، اما بنت در یک مقاله مکتوب دست به این کار زده و بنابراین عمدی و به خوبی اندیشیده شده بود.

نتانیاهو در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت که اگر حزب‌الله لبنان جنگ را تشدید کند، ایران نیز آسیب خواهد دید.

او مدعی شد که رژیم صهیونیستی به هر طریقی و در هر جایی با ایران مقابله خواهد کرد.