رشد شدید قیمت گوشت قرمز سفره‌ و سلامت مردم را تهدید می‌کند

محمد جواد عسکری ، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: تاکنون مدت‌هاست که روند قیمتی گوشت قرمز در بازار صعودی بوده است و علل بسیاری در این مسئله دخیل بوده است.

وی افزود: در همین شرایط صعودی، از ابتدای هفته جاری و طی روزهای اخیر نیز شاهد رشد چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار بودیم که اقشار مختلف جامعه کاملا شوکه شدند‌.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و تورم موجود در بازار، عنوان کرد: به‌دلیل تورم و گرانی در تمام صنوف و عدم همخوانی حقوق و دستمزد با گرانی‌ها، زندگی و تامین مخارج سخت شده است و این سختی بر هیچکس پوشیده نیست.

عسکری ادامه داد: رشد شدید قیمت گوشت قرمز سبد غذایی و سلامت بخش زیادی از جامعه را با خطر مواجه می‌شود و سفره مردم روز به روز کمرنگ‌تر و کوچک‌تر می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر اهمیت گوشت قرمز و نقش روانی افزایش قیمت آن بر سایر اقلام خوراکی، عنوان کرد: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس براساس وظیفه نظارتی خود از وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی دعوت کرده تا با حضور در نشست روز یکشنبه 10 دی ماه این کمیسیون دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز و اقدامات نظارتی خود را تشریح کنند.

رشد شدید قیمت گوشت قرمز سفره‌ و سلامت مردم را تهدید می‌کند

او بیان کرد: کنترل بازار ازجمله ابتدایی‌ترین و همچنین مهم‌ترین وظایف مسئولان اجرایی کشور است. دولت بازو و قوه مجریه کشور است و باید بتواند باوجود مشکلات فشارهای اقتصادی را مدیریت کند‌

عسکری درانتها خاطرنشان کرد: در جلسه آتی مجلس با مسئولان وزارت جهاد تمام مسائل و دلایل بررسی و راهکارهای مدیریت بهتر بازار نیز کارشناسی خواهد شد. مجلس می‌تواند از بعد نظارتی وارد عمل شود اما وظیفه اصلی به عهده دولت است.