بازداشت عوامل حادثه تروریستی کرمان در ۵ شهر و در ۵ استان مختلف

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در خصوص آخرین آمار و اطلاعات حادثه تروریستی کرمان گفت: آمار شهدای این حادثه تروریستی تاکنون ۸۹ نفر است که ۷۶ نفر آنها ایرانی و ۱۳ نفر از اتباع افغانستانی است.

وی افزود: تعداد شهدای مرد ۳۶ نفر و شهدای زن ۵۳ نفر است که از این تعداد ۳۰ نفر از شهدا زیر ۱۸ سال و ۹ نفر زیر ۱۰ سال است که بدین ترتیب تقریباً ۴۴ درصد شهدا زیر ۱۸ سال سن دارند.

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور در خصوص نوع عملیات صورت گرفته تصریح کرد: در محل دو انفجار صورت گرفته شده بخشی از بقایای اجساد تروریست‌های خبیث به دست آمده است که عمدتاً بقایای اعضای کمر به پایین آنها است. انتحاری‌ها دو نفر بودند که چون کمربند و جلیقه انتحاری پوشیده بودند، از کمر به بالا کلاً منهدم شده‌اند و صرفاً بقایای کمر به پایین آنها یافت شده است. بدین ترتیب بر اساس بقایای یافت شده و همینطور اطلاعات به دست آمده برای ما قطعی است که هر دو عملیات انتحاری بوده است.

میراحمدی با اشاره به آنکه در ساعات آینده همکاران مربوطه اطلاعات تکمیلی را اعلام خواهند کرد، اظهار داشت: عاملان و عوامل همکاری این عملیات تروریستی در ۵ شهر و در ۵ استان مختلف دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم همه مجروحین شفای کامل پیدا کنند اما با توجه به شدت جراحات برخی از مجروحین احتمال افزایش تعداد اندکی بر آمار شهدا وجود دارد.