درآمدهای دولت در لایحه بودجه باید موجب رونق اقتصاد شود

سلمان اسحاقی ، نماینده مردم قائنات و زیرکوه درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز بااشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: سال‌هاست که طبق تاکید مقام معظم رهبری به‌دنبال اصلاح ساختار بودجه هستیم. بنابراین باتوجه به اینکه اصلاح ساختار بودجه تاکید مقام معظم رهبری است باید به این مهم توجه کنیم.

وی افزود: اصلاح ساختار بودجه یعنی درآمدها واقعی و هزینه‌ها عادلانه باشند. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش درآمدها نیز به فروش و صادرات نفتی و محصولات پتروشیمی مربوط است. لذا واقعی بودن درآمد موجب یک چشم‌انداز صحیح و واقع‌گرایانه می‌شود.

اسحاقی ادامه داد: ازطرف درآمدهای دولت در لایحه بودجه نباید بستر گرانی را فراهم کند و رسیدن به این هدف لازم است که این روزها نظارت ما بر بازار بیشتر باشد. زمانی که درآمد واقعی و بسترساز شفافیت باشد، نظارت نیز عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم قائنات درمجلس با اشاره به برآورد برخی هزینه‌ها و عدم تامین آن‌ها طی سالیان گذشته، اظهارداشت: به‌طورمثال چطور می‌شود در برآورد هزینه‌ها پروژه‌های آبی، عمرانی، درمانی، ورزشی را می‌بینیم، اما این پروژه‌ها بیش از دو دهه معطل مانده‌اند؟ 11 روستای ما تشنه هستند و به کندی پروژه‌های انتقال آب پیش می‌رود.

درآمدهای دولت در لایحه بودجه باید موجب رونق اقتصاد شود

او همچنین عنوان کرد: ازطرفی نکته بعدی درنظر گرفتن میزان تورم و درآمد کارگران و کارمندان است. دولت باید برای سال ۱۴۰۳ طوری درآمدها و تورم را مدیریت کند که سفره مردم بیش از این کوچک نشود.

اسحاقی خاطرنشان کرد: در همین راستا همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از گام‌های موثر است که باید در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مجلس در انتها افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکنون به‌دلیل عدم اجرای تعهدات و بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اجرایی نشده است. اما باید برای سال جدید قدمی اساسی در این راستا برداشت.