پاداش پایان خدمت فرهنگیان چرا پرداخت نمی شود؟

 سید البرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده عصر امروز در گردهمایی معلمان شهرستان خدابنده که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تسلیت شهدای حادثه تروریستی کرمان  با بیان اینکه ۵ هزار ۱۵۱ کیلومترمربع وسعت شهرستان خدابنده است، اظهار داشت: ما یک ظرفیت حاد حمل و نقلی در شهرستان داریم که بخشی از ثروت استان و شهرستان را تشکیل می‌دهد و در قسمت‌های هم گره‌های کوری وجود دارد که باید باز بشود.

نماینده مردم شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه می‌طلبد که در مسیر مناسب خودش و مبتنی بر یک سری قوائد و قوانینی پیگیر امورات باشیم، تصریح کرد: به هر حال حوزه آموزش و پرورش مانند یک مثلثی می‌ماند که یک راس آن را معلمان، راس دیگر را مستحدثات آموزشی و راس دیگر را مدارس تشکیل می‌دهد که اگر قاعده آن درست گذاشته بشود و ارتباط به درستی شکل بگیرد حوزه تعلیم و تربیت ما درست شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر به آمار قبولی دانش‌آموزان این شهرستان و حتی استان نگاه بشود این نتیجه حاصل می‌شود که همه این موفقیت‌ها نشان از عملکرد معلمان است، افزود: وقتی می‌گوییم این قشر فرهنگی که بستر رشد جامعه ما به گردن آنهاست باید در کنارش حمایت و به مطالبات آنها پاسخ داده شود.

حسینی خاطر نشان کرد:  مجلس برای شنیدن دغدغه فرهنگیان یک روندی را پیش رفت و بخشی از موارد هم حل شد منتهی در اواسط کار  انجام بخشی از این موارد نیازمند یک توجه ویژه‌ای به ویژه در بحث بازبینی رتبه بندی معلمان نیاز است.

 نماینده مردم شهرستان خدابنده ادامه داد: طبق مراجعاتی که صورت می‌گیرد خیلی از معلمان خواستار رسیدگی به موضوع عدم تطابق سابقه با رتبه هستند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان گفت:  بحث سیستم اداری آموزش و پرورش به عنوان پشتیبان نیاز است که به حوزه معیشت این قشر توجه ویژه کند و در این راستا اگر کمکی از دستمان در مجلس بیاد دریغ نمی‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه اگر یک معلم در شهرستان خدابنده بخواهد نقل و انتقال انجام دهد ۲۵ تا ۳۰ درصد به هزینه حمل و نقل این خانوار افزوده می‌شود، گفت: همچنین درخواست می‌شود عنایت ویژه‌ای در رابطه با بحث حق مدیریت در مدارس مناطق محروم و رفاهیات آنها در احکامشان دیده شود.

 نماینده مردم شهرستان خدابنده به  موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: خواهشمندیم در بودجه ۱۴۰۳ به این موضوع توجه شود تا بخشی از بازنشستگان فرهنگی از کسالت خارج شوند.

وی به موضوع پاداش پایان خدمت نیز اشاره کرد و افزود: در  بحث پاداش پایان خدمت خیلی‌ از فرهنگیان در این رابطه گله‌مند هستند به طوری کهan> تامین آن در طولانی‌مدت اتفاق می‌افتد که این موضوع نیازمند توجه از سوی مسوولان امر است.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان چرا پرداخت نمی شود؟

حسینی در زمینه مستحدثات مدارس گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است به طوری کهan> طبق تفاهم‌نامه‌‌ی امضا شده برای احداث ساخت مدارس ۶ کلاسه و یا ۹ کلاسه از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

 نماینده مردم شهرستان خدابنده افزود: ۱۲ مدرسه کانکسی در شهرستان خدابنده فعال است که تلاش می‌کنیم این تعداد مدارس کانکسی را برچینیم.