اقدامات تروریستی از یک فکر پلید و غیرانسانی نشأت می‌گیرد

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز گفت:وقوع حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان ملت رشید ایران را داغدار عمیقاً و متاثر کرد . این فاجعه برآمده از قساوت قلب و بی‌رحمی دشمنان این کشور است و ثابت کرد این جنایتکاران برای راضی نگه داشتن کارفرمایان خود به خاک و خون کشیدن زنان کودکان و غیرنظامیان هیچ پرهیزی ندارند کشتار بی‌گناهان و افراد عادی امضای مشترکی است که پای عملیات های گروه‌های تکفیری در منطقه رژیم صهیونیستی در غزه و ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورهای جهان که نشان از آن دارد که این جنایت‌ها هرچند که روکش‌های متفاوتی داشته باشند ولی از یک فکر پلید و غیر انسانی نشأت می‌گیرد.

وی افزود: این نکته نیز درس آموز است که در فضای مجازی نیز همان افرادی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را سفیدشویی می‌کنند پس از  وقوع عملیات ترور در کرمان نیز دست به کار شدند تلاش کردند تا اتحاد ملی علیه تروریسم کور را تضعیف کنند. البته ملت ایران یکپارچه با اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدا و اعلام انزجار از عاملان و آمران تروریسم، بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند.

قالیباف افزود: لازم است دستگاه‌های مسئول در پیاده‌سازی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرکوب و مجازات عادلانه عاملان و آمران این فاجعه اقدام کنند؛ همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

وی گفت: ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:همچنین هفدهم دی ماه، سالروز اجرای طرح ننگین کشف حجاب به دست رضاخان یادآور شکست طرح‌های استعماری برای تضعیف خانواده‌های ایرانی و از بین بردن فرصت رشد زنان و دختران با گسترش فساد در جامعه است؛ خانواده ایرانی، بستر و منشا رشد استعدادهای اعضای خانواده است و حیا، ستون نگهدارنده خانواده ایرانی در گذر قرن‌هاست.

قالیباف

وی گفت: مجلس شورای اسلامی جهت قانونمند کردن فعالیت تمامی دستگاه‌ها در جهت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، تصویب لایحه حجاب و عفاف را در دستور کار قرار داد؛ این لایحه در مراحل پایانی اصلاحات در کمیسیون مربوطه قرار دارد و به زودی پس از تایید نهایی شورای نگهبان به دولت ابلاغ خواهد شد.