خبر خوش سخنگوی دولت درباره واردات خودرو که مردم را خوشحال می کند

 « علی بهادری جهرمی » سخنگوی دولت با اعلام این خبر که اصلاحیه آیین‌نامه صدور گواهینامه ابلاغ شد، گفت: پیرو دستور رئیس جمهور و پیگیری ها و جلسات معاون اول، تفاهم میان دولت و نظام بانکی حاصل شد و با تایید و ابلاغ شورای پول و اعتبار اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به حدود ۵ میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام کاهش می یابد.

اصلاحیه آیین‌نامه صدور گواهینامه ابلاغ شد

وی در ادامه گفت: مطابق مصوبه جدید، ۱۶ساله‌ها هم گواهینامه موتور سیکلت‌های مندرج در جدول زیر را دریافت می‌کنند. در راستای تحقق دولت الکترونیک، تمام مراحل ثبت‌نام متقاضی به‌صورت برخط انجام می‌شود. به‌منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، این ابلاغیه از یک سال دیگر اجرایی خواهد شد.همچنین تمام این فرآیندها به صورت الکترونیکی است و دیگر شاهد صف های حضوری نخواهیم بود.

آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودروهای نو و دست دوم گفت: آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود. در مرحله اول از واردات خوردورهای کارکرده، امکان واردات خودروهای مناطق ازاد به سرزمین اصلی را فراهم کرده ایم و آیین نامه آن تصویب شده است خوردروهایی که واردات آن ممنوع نبوده نیز امکان واردات آنها فراهم می شود.

تصویب آیین نامه اجرایی صدور ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد

وی در ادامه در پاسخ به ایرنا تصریح کرد: واردات خودروهای نو هم اصلاحاتی داشت و تسهیل هایی برای بخش ارزی آن صورت گرفت، عموما به سمت تسهیل واردات خودروهای برقی و هیبریدی و خودروهای عمومی متمایل شده است استانداردها و مقررات فنی به روز رسانی شده فرآیندها هم امکان سرعت بخشی به واردات را دریافت کرده اند. امیدواریم نیاز خودرو را جوابگو باشد با اولویت دهی ارزی با تدابیر بانک مرکزی امیدواریم شاهد تسریع در اجرای آنها باشیم.

بهادری جهرمی درباره نحوه تعیین رشد حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال آتی خاطر نشان کرد: نرخ رشد اقتصادی در ۶ ماه اخیر بالغ بر ۶ درصد بود، نرخ رشد در پاییز امسال هم نرخ قابل قبولی بود، نرخ تشکیل سرمایه ثابت در سال های گذشته منفی بود ولی قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۱ مثبت شد. نرخ تورم هم رو به کاهش بوده است‌ لذا با همین منوال پیش بینی ها حفظ و ثبات نرخ رشد اقتصادی موجود است و تلاش می‌کنیم به سمت نرخ رشد ۸ درصد برویم البته در برخی فصول سال از ۷ درصد عبور کرده ایم نرخ تشکیل سرمایه هم به ۷ و ۶ دهم درصد رسیده است پیش بینی های ما هم ناشی از کاهش نرخ تورم برای سال آینده است.همکاری دولت و مجلس برای تصویب قانون برنامه و بودجه قابل توجه است هر چه امکان تامین منابع بیشتر شود، امکان جلوگیری از تورم بیشتر است هر چه هزینه ها بیشتر شود، تورم هم افزایش می یابد که امیدواریم هزینه ها کاهش یابد.

خبر خوش سخنگوی دولت درباره واردات خودرو که مردم را خوشحال می کند

برنامه ریزی دولت برای اختصاص ۷ هزار همت در تکمیل طرح های نیمه تمام

سخنگوی دولت درباره افتتاح پروژه ها در دهه فجر و طرح های نیمه تمام عمرانی بیان کرد: ستاد بزرگداشت دهه فجر در دولت بیش از یک ماه است که فعال شده و برای تکمیل طرح های نیمه تمامی که در دست تکمیل است، برنامه ریزی کرده است اما هر طرحی که تکمیل شود، متتظر ایام دهه فجر نمی‌مانیم و بلافاصله آن را افتتاح می کنیم. این طرح ها در حوزه های راهسازی و سدسازی و مسکن و صنعتی و ... است، به محض نهایی شدن جزییات این طرح ها اعلام می شود.

وی ادامه داد: ۷ هزار همت برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعتبار نیاز است دولت اولویت بندی آنها را در دستور کار داده و طرح های بالای ۷۰ درصد و سپس بالای ۵۰ درصد پیشرفت، در اولویت قرار دارند، این اولویت بندی ها از زوایای مختلف بوده است، قبل از سفرهای استانی هم جلسات متعددی در این زمینه برای تکمیل طرح های نیمه تمام مورد بررسی قرار می‌گیرند، روش های مختلف تامین مالی اعم از بازار سرمایه یا مشارکت عمومی- خصوصی نیز در نظر گرفته می شود. در همین سفر استان زنجان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهر علی رغم بالای ۹۰ درصد پیشرفت، سالهاست که متوقف مانده بود که پس از بازدید رییس جمهور از آن، در دستور کار تکمیل قرار گرفت.

خرید ۲ هزار اتوبوس برقی درون شهری برای شهرداری تهران از چین

سخنگوی دولت در زمینه تامین خودروهای عمومی درون شهری گفت: بر اساس برنامه زمان بندی ۲ هزار اتوبوس برقی درون شهری برای شهرداری تهران از چین خریداری می شود که دولت در تامین ارز آن همکاری با شهرداری را دارد علاوه بر آن امکان تولید داخل ۴ هزار اتوبوس برقی هم وجود داد، در حوزه درون شهری تاکسی های برقی هم از طریق واردات و تولید داخل در دستور کار است ایستگاه های شارژ برق نصب شده است، منابع ارزی خودرورهای برقی با همکاری شهرداری و صمت و بانک‌مرکزی تامین می‌شود.در حوزه برون شهری نیز اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس پیش بینی لازم برای تامین ناوگان اندیشیده شده است.

نقش احزاب مختلف در اعتلای ایران اسلامی، انگیزه حضور در انتخابات را افزایش می دهد

وی در زمینه دیدار اخیر رییس‌جمهور با احزاب تصریح کرد: شخص آقای رییس جمهور جلسات متعددی با فعالان سیاسی داشته است در نشست اخیر هم استقبال خوبی شد و نشست گرمی بود، با توجه به نقش احزاب و گروه های سیاسی در گرم تر کردن انتخابات امیدواریم این نشست ها در پرشورترکردن انتخابات پیش رو موثر باشد نگاه همدلانه و نقش احزاب مختلف در اعتلای ایران اسلامی، انگیزه حضور در انتخابات را برای مردم افزایش می دهد.