وجه متقاضیان عمره برمی‌گردد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  امروز (چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکل ایجاد شده برای عمره مفرده و بازگشت وجه واریزی ثبت‌نام کنندگان اظهار کرد: هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شده و کسانی که می‌خواهند، پولشان به سرعت به آنها برمی‌گردد.

وی تأکید کرد: آن چه که مربوط به سازمان حج بوده ما انجام داده‌ایم و من از آقای امیرعبداللهیان نیز چند روز پیش خواهش کردم که سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند چون وضعیت خوبی نیست و مردم منتظر هستند لذا دوستان وزارت خارجه همت کنند و با همتایان سعودیشان این مشکل را حل کنند و دولت سعودی هم با تلاش بیشتر این مسئله را حل کند.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که بهانه سعودی‌ها برای لغو عمره چه بوده است، اظهار کرد: من در جریان نیستم.

وجه متقاضیان عمره برمی‌گردد

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش درباره متولی قرآن در کشور گفت: ما یک شورای برنامه‌ریزی توسعه قرآنی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم. اخیرا هم ریاست آن به سازمان تبلیغات داده شده و دوستان ما با حاج آقای قمی در ارتباط هستند. ما در این خصوص ناهماهنگی نداریم. رئیس کمیته ترویج ما هستیم و از همه وزارتخانه‌ها عضو این کمیته هستند که جلسات آن ماهانه انجام می‌شود و الان در بهترین حالت خود به سر می‌برد.

وزیر ارشاد همچنین درباره ایجاد شبکه وسیعی از کتاب فروشی ها در کشور، بیان کرد: در این خصوص با شخص رئیس جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور به جمع بندی رسیده ایم. قرار است یک مجموعه بزرگی در همه استان ها راه اندازی شود و یک ستادی هم برای آن تشکیل شده است که اعضای آن وزارت ارشاد و بخش های خصوصی است به گونه ای که همه در ان مشارک دارند و کارها در اختیار بخش های خصوص است.