افزایش 18 درصدی حقوق برای سال 1403 بسیار کم است

رمضانعلی سنگدوینی ، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به تورم شدید و انتقاد از ناتوانی دولت در کنترل آن و سخت شدن معیشت مردم گفت: ماه‌هاست که از سخت شدن معیشت، نابه‌سامانی در اقتصاد، نوسانات هر روز قیمت‌ها و درصد بالای تورم و لزوم ورود جدی مسئولان دودتی برای کنترل این وضعیت سخن می‌گوییم و مکلف می‌کنیم.

 

وی افزود: اکنون درصد تورم به شدت بالا است و ما درمجلس شورای اسلامی مصوب کردیم که دولت چند قلم از کالاهای اساسی را به‌صورت یارانه در اختیار مردم قرار دهد تا حداقل کمی به سبد معیشتی مردم کمک شود.

 

سنگدوینی ادامه داد: بنابراین طبق قانون مصوب شده درمجلس که لازم‌الاجراست، دولت باید بسته‌های رفاهی را برای اقشار مختلف جامعه ازجمله کارگران، کارمندان و بازنشتگان در نظر بگیرد.

نماینده مردم گرگان تاکید کرد: نباید یادمان برود که اجرای قوانینی همچون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و برطرف کردن فاصله دریافتی بازنشستگان با شاغلان می‌تواند رضایت جامعه به‌ویژه بازنشستگان را به همراه داشته باشد.

او با بیان اینکه افزایش حقوق کارمندان بدون در نظر گرفتن میزان تورم در کشور، قشر حقوق‌بگیر را با معضلات اقتصادی بسیاری رو به رو خواهد کرد، افزود: دولت در لایحه بودجه صرفا حقوق‌ را 18 درصد افزایش داده است و این میزان باتوجه به تورم شناور و روزانه واقعا کم است.

افزایش 18 درصدی حقوق برای سال 1403 بسیار کم است

سنگدوینی عنوان کرد: نگاه مجلس یازدهم رفع نیازهای معیشتی و افزایش سطح رفاه عمومی مردم است. درهمین راستا نمایندگان در کمیسیون تلیفق لایحه بودجه سال آینده درصدد افزایش این حقوق تا 20 درصد برآمدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تغییر دولت‌ها برنامه‌هایی که سال‌ها برای اجرایشان تلاش شده را بلاتکلیف می‌کند، تصریح کرد: ثبات در سیاست‌ها و برنامه‌ها از دولتی به دولت دیگر یکی از دلایل دستیابی به نتیجه مناسب در حوزه اقتصادی است. متاسفانه در کشور ما با تغییر دولت‌ها برنامه‌ها و سیاست‌ها نیز تغییر می‌کنند.

سنگدوینی درانتها خاطرنشان کرد: در حالی که موفقیت در اداره کشور نیازمند داشتن سیاستگذاری مدون است و نباید سیاست کلان کشور با جابه جایی دولت‌ها تغییر کند.