افزایش روزانه قیمت خودرو قابل قبول نیست

بهزاد رحیمی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به افزایش روزانه قیمت خودرو بیان کرد: سال گذشته با جهش بسیار شدید قیمت خودروهای داخلی و خارجی مواجه شدیم و هر شخصی اعم از مسئول و کارشناس، علل متعدد آن را بررسی کردند و از راهکارهای موجود گفتند.

وی افزود: اما نکته این است که از سال گذشته تا به امروز که مدام به مردم گفته شده است برای خرید خودرو عجله نکنند یا فریب دلالان را نخورند یا خودشان وارد خرید و فروش خودرو نشوند، هر روز شاهد افزایش قیمت این محصول بوده ایم.

رحیمی ضمن یادآوری اینکه تصمیمات سلیقه ای همواره اقتصاد کشور و معیشت مردم را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است، اظهارداشت: تصمیمات سلیقه‌ای و دقیقه‌ای کشور را با مشکل مواجه می‌کند که گرانی یکباره قیمت گاز و کم شدن سهمیه کارت سوخت نمونه‌ای از این تصمیمات است و از رییس جمهور می‌خواهم که جلوی این تصمیمات گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است و این در حالی است که علتی برای آن وجود ندارد و حتماً دست‌هایی پشت پرده است. بنابراین از رییس جمهور تقاضا داریم که مراقب نفوذی‌ها در دولت باشد.

او گفت: خودرو کالای مصرفی مردم است اما متاسفانه مانند سایز کالاهای مصرفی مانند مسکن به سرمایه تبدیل شده است و اصلی ترین دلیل این اتفاق نیز عدم مدیریت صحیح مسئولانی است که بر کرسی ریاست حوزه های مختلف اقتصادی تکیه کرده اند.

رحیمی افزود: ارزش ریال به کمترین حد خود رسیده و تبدیل خودرو به یک کالای سرمایه ای، ایجاد بازار حاشیه ای، قرعه کشی و در صف ماندن مردم برای خرید خوروی صفر و نظارت ضعیف بر بازار خرید و فروش خودرو همگی بخشی از تبعات مدیریت ناشایست و کاهش ارزش پول ملی است.

افزایش روزانه قیمت خودرو قابل قبول نیست

این عضو کمیسیون صنایع مجلس دراتنها خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار داریم از دولت که ضمن توجه به راهکارهای بسیار زیادی که توسط مجلس تبدیل به قانون و توسط متخصصان ارائه شده است، مشکلات حوزه خودرو را رفع و از افزایش روزانه قیمت آن جلوگیری کند.