خط و نشان فرمانده کل سپاه برای دشمنان در صورت حمله به ایران

 سرلشکر حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 24 هزار شهید تهران که صبح امروز در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره ایام الله دهه فجر امقلاب اسلامی اظهار کرد: در ابتدای کلام از امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم که در چنین ایامی در ۴۵ سال پیش، تمام رد شمس انقلاب را رقم زد و بر تهران قلب انقلاب اسلامی وارد شد و با کلام مسیحایی و تدبیر و با آن شکوه نبوی، منطق احیا مجدد و عظمت اسلام را برای همه جهان و ملت ایران توصیف کرد و بعثتی دوباره در اسلام ایجاد کرد.

وی با آروزی سعادت و سلامت و توفیق روز افزون برای رهبر انقلاب افزود: پس از دوران باشکوه امامت امام عزیرمان، رهبر انقلاب بیرق هدایت امت را  در ۳۴ سال گذشته بر دوش گرفت و در عصر پیچیده‌ترین و سرسختانه‌ترین فتنه‌ها با تدبیر الهی شجاعانه در قلب همه مخاطرات سهمگین ایستاد تا روح و مکتب مقاومت را میان امت اسلامی زنده و پاینده نگه دارد.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: به ارواح درخشان شهدای ولاامقام انقلاب درود و رحمت و غفران و تحیت الهی را نثار می‌کنیم، به ویژه نثار روح این ۲۴ هزار شهید سربلند؛ یک کهکشان پر از ستاره درخشان.

تهران یک جهان شهر است

سرلشکر سلامی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای این کنگره اظهار کرد: تعالیم و توصیفات و روایت‌های رهبر عزیز از تهران و شهیدان جامع و کامل و الهام بخش بود. با الهام از فرمایشات گهربار رهبرمان واقعا تهران یک جهان شهر است. تهران نقطه برخورد سیاست همه قدرت‌های جهانی است و نقطه تلاقی شیاطین عالم و در عین حال تهران مدفن سیاست‌های استکبار است و شهر انقلاب و قلب انقلاب و شهر حماسه و رویدادها و ۲۲ بهمن‌های تماشایی و رودهای خروشان و بی‌انتهای جمعیت‌های اسلامی و انقلاب و تاریخ و ایستادگی‌ها و معیارها و میزان‌ها است.

وی تهران را شهر کورکننده چشم دشمنان و شهر نور و معنا و غیرت و ایستادگی و شکوه و عظمت و تمدن خواند و افزود: تهران با شهیدانش یک آسمان پر‌ستاره روی زمین است، شهیدانی که اهالی آسمان آن‌ها را بهتر از اهل زمین می‌شناسند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز در تهران گرد آمده‌ایم تا از شوکت ملکوتی این ستارگان بی‌غروب تجلیل کنیم، گفت: اینجا شهر شهیدان استثنایی است، شهر اصحاب لشگر محمد رسول الله است. شهر لشکر سیدالشهدا، شهر لشکری است که بیشترین فرمانده شهید را به پیشگاه خدا هدیه داده است.

اگر شهیدان نبودند ما هم نبودیم

سرلشکر سلامی ضمن ادای احترام به شهیدانی چون سرداران شهید همت، عباس کریمی، حسین همدانی، اسداللهی و کلهر و وزوایی و تهرانی و شهیدان سپهبد کرمی و صیاد شیرازی و فلاحی و فکوری و ستاری و آبشناسان، تصریح کرد: اگر شهیدان نبودند ما هم نبودیم، اسلام هم نبود، ایران هم نبود و این محکمترین و واقعیترین کلام است و تنها کسانی که باعث شدند ایران در پرتو اسلام، امروز در صحنه جغرافیای عالم بعنوان قدرت معتبر و شخصیت و هویت محبوب دل مستضعفان و آزادگان عالم باشد شهیدان بودند.

وی با بیان اینکه بدون تردید همه توطئه‌هایی که از آغاز انقلاب بر این کشور تحمیل شد، همه مقیاسی جهانی داشتند و ترکیب نامقدس ائتلافی از همه قدرت‌های شیطانی عالم بود، تأکید کرد: چه توطئه‌های تحمیل جنگ خارجی در دوران دفاع مقدس چه تحریم و تهاجم فرهنگی و جنگ اطلاعاتی و هرآنچه توطئه از فتنه داخلی و تجزیه طلبانه و نبردهای رسانه‌ای علیه ملت می‌بینیم همه آرزوهایی سرکوب شده و جادوهایی باطل شده هستند توسط شهیدان ما و دشمنان ما توسط این شهیدان با شکست بدرقه شدند.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: تا وقتی سینه‌های ستبر و قلب‌های سرشار از ایمان و انسان‌هایی وجود دارند که خونین شدن را بر تسخیر شدن ترجیح می‌دهند این ملت و اسلام زنده است.

سرلشکر سلامی خطاب به خانواده شهدا اظهار کرد: خانه شما معراج و مبدا عروج است و قطعه‌ای از بهشت و بابی از ابواب جنت است و شما چشم و چراغ ملت هستید. شما بودید که راه پیروزی را افتتاح کردید، پس ما دست‌های شما را و پاهای شما را می‌بوسیم. شما حجت خدا میان ما هستید تا سختی‌هایمان را تحمل کنیم، شما مظاهر صبر و شکوه و اقتدارید و گنجینه‌های ملت و امت هستید.

اجازه دخالت بیگانه در سرزمینمان را نمی‌دهیم

وی با بیان اینکه شهیدانمان افتخارات جاودانه ما هستند و مکتب شهادت را باید به نسل جدید منتقل کرد،‌گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم اما به ما جنگ‌ها را تحمیل می‌کنند؛ پس ما از آرمان‌هایمان دفاع می‌کنیم و اجازه دخالت بیگانه در سرزمینمان را نمی‌دهیم و مستقل و عزیزیم.

فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص دهه فجر و تأثیر امام خمینی (ره) بر جهان اسلام اظهار کرد: امام راحل وقتی پا در سرزمین ما گذاشت جهان اسلام در نابینایی سیاسی و جهل بود و در یک خواب طولانی در‌ گورستانی که ستمگران برای ما ساخته بودند و ارزش‌هایمان محو شده بود. ما بخشی از جغرافیای آمریکا بودیم و امام آمد و روح آزادی و نفس استقلال را در این سرزمین جاری کرد و انقلاب امام انفجار نور و انقلاب آگاهی بود.

سرلشکر سلامی افزود: شعائر آن انقلاب برای باز کردن قل و زنجیر، برای مستکبران و استعمارگران قابل تحمل نبود پس از ابتدا همه قدرت‌های شیطانی در مقابل آرمان امام ایستادند تا انقلاب را شکست دهند و ملت را از انتخاب مسیر نورانی جدید پشیمان کنند و نشان دهند که نمی‌شود در خارج از مدار قدرت‌ها قدرت تشکیل داد.

وی با بیان اینکه عظمت شهیدان این بود که رویای دشمنان را باطل کردند،‌تصریح کرد: نتیجه صبر خانواده شهیدان این است که می‌توان به نام اسلام، مستقل از اراده قدرت‌ها زندگی کرد و مقابل ‌آن‌ها ایستاد و این درس تاریخ برای نسل‌هاست.

شهیدان نشان دادند تاریخ مسجد کوفه و عاشورا تکرار نخواهد شد

فرمانده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه شهیدان نشان دادند تاریخ مسجد کوفه و عاشورا تکرار نخواهد شد، تصریح کرد: آنچه تکرار می‌شود این است که امت ما بر دشمنان می‌تازد و دشمنان را شکست می‌دهد.

سرلشکر سلامی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تمام شد و کشور ماند و ما قدرتمند شدیم؛ قدر امام و هدایت‌هایش را دانستیم، ولی دشمنان رها نکردند و در همه عرصه‌ها برای ملت جنگ اقتصادی و نیابتی و تروریست و اطلاعاتی و ارعاب ساختند. ولی در مقابل، فرزندان این امت هم قدرت ساختند و ملت ایران ایستاد و هرسال ۲۲ بهمن از میدان امام حسین تا میدان آزادی یک میدان جنگ برای دشمن ساختند و رویای دشمن را زیر پا دفن کردند که امسال هم این کار را با شکوه بیشتر انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اکنون ایران قوی و پیشرفته و قدرتمند و قادر و قابل مانده و با عظمت است،‌ تصریح کرد: این روزها گاهی میان مقامات امریکایی برخی تهدید‌های بی‌مورد را می‌شنویم، ما به آن‌ها می‌گوییم شما ما را در میدان‌های قبلی آزموده‌اید، ما هم شما را در میدان‌های قبل آزموده‌ایم و فصل مشترک ما این است که همدیگر را می‌شناسیم و شما می‌دانید ما هیچ تهدیدی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و با اینکه دنبال جنگ نیستیم نه می‌هراسیم و نه می‌ترسیم و ما ایستادگی می‌کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: ما آرمان‌های شهدایمان را تغییر نمی‌دهیم، ما می‌دانیم سنت الهی این است که فلسطین در مسیر پیروزی است و صهیونیست‌ها نمی‌توانند یک سرزمین کوچک را در جنگ نگه دارند و ما مطمئنیم صهیونیست‌‌ها شکست خواهند خورد.

سرلشکر سلامی در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس 24 هزار شهید تهران قدردانی کرد و گفت: از همه شما عزیزان و یاوران اصلی انقلاب را که آماده می‌شوید در اجتماع باشکوه ۲۲ بهمن امسال یک خاطره عظیم دیگر بیافرینید صمیمانه تشکر می‌کنم.