به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،در اين دوسالانه كه دوره هاي گذشته آن در شهرهايي مانند لندن و لس آنجلس برگزار شده است، افرادي مانند كيان تاجبخش، داريوش آشوري (از عناصر مرتبط با رژيم صهيونيستي) حضور مي يافتند و انجمن ايران شناسي فرانسه (از شاخه هاي فرهنگي سفارت فرانسه در ايران) نيز پوششي براي فعاليت جاسوسان صهيونيست تحت عنوان ايران شناس براي نهادهاي حامي اين كنفرانس بوده است، اما در هيچ دوره اي حجم مشاركت نهادهاي دانشگاهي داخل كشور با دوسالانه مطالعات ايران شناسي چنين چشمگير نبوده است.


ریاست این دوره کنفرانس با «تورج اتابکی» از فعالان سلطنت طلب در «بنیاد اشرف پهلوی» «واشنگتن دی. سی» است که با «محمد توکلی طرقی»(سردبیر فصلنامه سلطنت طلب «ایران نامه» و از مبلغان سرسخت فرقه ضاله بهائیت) همکاری نزدیک دارد. این دو عامل صهیونیست از رهگذر همکاری با محافل مطبوعاتی داخلی مانند «ماهنامه مهرنامه» و برخی نهادهای علمی به دنبال ایجاد شبکه ای از «مبلغان علوم انسانی سکولار» در ایران هستند.


در نهمین دوره از دو سالانه مطالعات ایران شناسی(به میزبانی کشور ترکیه) یک پنل ویژه با موضوع «بررسی رابطه ایران و اسرائیل» پیش بینی شده که «فرهاد کاظمی» از «دانشگاه نیویورک» مدیر آن است و «اورلی رحیمیان» که استاد دانشگاه اسرائیلی «گیو» می باشد برای مدعوان ایرانی و دیگر حاضران درباره چگونگی ایجاد رابطه میان ایران و اسرائیل سخنرانی خواهد کرد! حضور عناصر صهیونیست و پژوهشگران اسرائیلی در دوسالانه مطالعات ایران شناسی البته پدیده نوینی نیست؛ چنانکه «روزنامه کیهان» سال ۱۳۸۶ در خبر ویژه ای از فعالیت یک جاسوس دانشگاهی صهیونیست در ایران تحت عنوان «ایران شناس» و در پوشش محقق «انجمن ایران شناسی فرانسه» پرده برداشت و فاش کرد که این فرد(مارکوس میشائیلز) پس از شکار چند فعال دانشگاهی و دعوت آنان به دوسالانه ایران شناسی مقدمات تخلیه اطلاعاتی آنان را فراهم آورده است.


گفتنی است روزنامه «کیهان» در ۲۱ دی ۱۳۹۰ با انتشار مقاله ای مستند از برگزاری کنفرانس هایی تحت پوشش «سمینارهای آکادمیک» خبر داد که از اهداف اصلی آن القاء «راهکارهای بهبود رابطه ایران و اسرائیل» به مدعوین و «تخلیه اطلاعاتی دانشمندان ایرانی» است. «کیهان» برای نمونه به ماجرای «مجموعه کنفرانس های اسرائیلی مالتا» اشاره کرده بود که در آن برخی اساتید فیزیک و شیمی «دانشگاه صنعتی شریف» شرکت کردند.


انتظار می رود که مدیران «وزارت علوم» و مسئولان امنیتی کشور نسبت به مشارکت دانشگاه ها و نهادهای علمی کشورمان نسبت به اینگونه کنفرانس های صهیونیستی(بالاخص دوسالانه مطالعات ایران شناسی در ترکیه) حساسیت ویژه داشته باشند و اجازه تکرار وقایعی مانند «کنفرانس مالتا» را ندهند؛ خصوصا که در روزهای گذشته سندی توسط سایت «ویکی لیکس» انتشار یافت که در آن ترکیه به عنوان «حیاط خلوت جاسوسی آمریکا» معرفی شده است و پیش از این «موسسه تحقیقات امنیتی رند»(وابسته به پنتاگون) نیز دستاوردهای فعالیت جاسوسان علمی سرویس های امنیتی غرب در دانشگاه های ترکیه و ترکی زبان را ستوده بود.


گفتنی است برخورد قاطع وزارت علوم کشورمان با این کنفرانس و روشنگری مستند درباره آن ضمن پیشگیری از آسیب های جدی اینگونه ترفندهای شبه سوری! می تواند برای بسیاری از محافل علمی و مجامع دانشگاهی در سایر کشورها، مخصوصا کشورهای مسلمان نظیر ترکیه آگاهی بخش باشد.


به يقين با انجام اين آگاهي بخشي و اطلاع رساني مردم مسلمان و غيور تركيه كه بعيد است از ماهيت صهيونيستي و اهداف پشت پرده كنفرانس ياد شده، اطلاع داشته باشند، مانع از برگزاري آن شده و طراحان اين پروژه را ناكام خواهند كرد.