واکنش متکی به تحریم انتخابات

 منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت درباره مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: تصویری که از فضای انتخاباتی کشورمان نسبت به دو ماه قبل داریم، تحولی را مشاهده می‌کنیم و تصورمان این است که مردم به تصمیم گیری رسیده‌اند که دارای دو لایه کاملا روشن است.

وی گفت: لایه اول آن گله‌مندی‌های مردم است و لایه دوم هم تعهد و تکلیفی است که نسبت به مبانی اعتقادی خودشان، نظام و امام و رهبری دارند. احساس می‌کنم که با حضور خوب و پر شور مردم در انتخابات پیش رو مواجه باشیم، البته ضمن حفظ گله مندی‌ها و بیان مطالباتشان این حضور حاصل می‌شود.

وی گفت: انشالله ما رقم مناسبی را از حضور  نسبت به  رکورد‌های منفی ایجاد شده در گذشته  شاهد خواهیم بود.

متکی ادامه داد: بخش مشخصی از جریان سیاسی تعاملاتشان و گفته‌هایشان در شأن مردم کشورمان نبوده است، کسانی که چندین دروه توسط همین مردم انتخاب شدند و تمام مسئولیت‌های اجرایی کشور در اختیارشان بوده شایسته نیست که حرف از انتخابات نمایشی بزنند، چرا که این سخنان باعث می‌شود شأن خودشان و مردم ایران و نظاممان پایین بیاید.

وی ادامه داد:  اینکه روی تنها یک نامزد دست بگذاریم و بگوییم که تنها با حضور این فرد ما مشارکت می‌کنیم، به اعتقاد من موضع قابل دفاعی نیست.  

سخنگوی شورای وحدت افزود: ما تشکل حزبی هستیم و برای فعالیت‌های ایجابی و برای حضور مجوز گرفتیم، بهار فعالیت‌های سیاسی در انتخابات است و یک حزب نباید عنوان کند که انتخابات را تحریم می‌کند و یا قصد شرکت ندارد و مشارکت نمی‌کند. شرکت در انتخابات که به شرط پیروزی در آن نیست.

واکنش متکی به تحریم انتخابات

وی افزود: مجموعه نیرو‌های اصولگرا علی‌رغم اینکه بخشی از نامزد‌های آن‌ها رد صلاحیت می‌شوند در تمام ۴۳ سال گذشته یک بار هم نگفتند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در برخی از همین انتخابات‌ هم صحنه را باختند، بنابراین گمان می‌کنم ما باید یک وفاق ملی را داشته باشیم که جریان سیاسی یعنی حضور در انتخابات. گله‌ای هم اگر داریم مطرح کنیم. به دستگاه اجرایی به دستگاه‌های نظارتی گله کنیم و اعتراض و درخواست‌های خود را بگوییم، اما با صندوق و انتخابات و حضور در انتخابات نباید برخورد سیاسی کنیم.

متکی درباره تاثیر رد صلاحیت‌های شورای نگهبان در انتخابات پیش رو اظهار کرد:  شورای نگهبان بر اساس همین مطالبات و بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری بر خلاف همه دوره‌های دیگر موضوعات جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است و اعلام هم کرده‌اند که تا ۱۹ بهمن این صلاحیت‌ها و اعتراضات ایراد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و من احساس می‌کنم در شرایط فعلی بهتر است که نگاه ترغیبی به انتخابات داشته باشیم.

وی  گفت: بیش از هزار نفر را مجدد تایید صلاحیت کرده‌ایم و درباره احراز‌ها صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها اقدامات زیادی صورت گرفته و از این اقدامات تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم که کماکان این سعه صدر را سایر نامزد‌ها نیز داشته باشند.