بایدن وارد خطرناک‌ترین روزهای ریاست‌جمهوری خود می‌شود

 حملات تلافی جویانه بایدن در بامداد شنبه به وقت محلی علیه اهداف نظامی ایران در عراق و سوریه، یکی از مخاطره‌آمیزترین آزمون‌های ریاست‌جمهوری وی تا به امروز است.

به نوشته این روزنامه، دستور بایدن برای حمله علیه اهدافی در عراق و سوریه با هدف تلاش برای رد اتهامات علیه رهبری «ضعیف» وی و در عین‌حال دوری گزیدن از ورود واشنگتن به یک جنگ منطقه‌ای دیگر صورت گرفته است.

تلگراف در این مطلب آورده است که بایدن در پی کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن، به اندازه‌ای تحت فشارهای داخلی و خارجی قرار گرفته بود که مجبور شد به روشنی اعلام کند که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

اما وی باید این موضوع را هم در نظر داشته باشد که در درگیری‌های خاورمیانه، حتی دقیق‌ترین عملیات‌های نظامی هم پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارند.

این روزنامه استدلال کرده است که رئیس‌جمهوری آمریکا پس از کشته شدن سه سرباز خود در خاک اردن، با در نظر گرفتن جان اسرای آمریکایی در دست حماس و همچنین وضعیت آب‌وهوایی منطقه، در نهایت دستور این حمله را صادر کرد.

ایران می‌دانست اتفاقی در حال رخ دادن است

تلگراف در ادامه این مطلب تاکید کرده است که تهران و متحدانش تا حدودی از آنچه در حال رخ دادن بود، آگاهی داشتند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که حمله شب گذشته را با استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ و بمب افکن‌های بی-۱ و با بکار بردن ۱۲۵ بمب هدایت شونده دقیق انجام داده‌اند.

کاخ سفید به سرعت و پس از پایان حمله، این عملیات را موفقیت‌آمیز خواند، اما در عین حال اعلام کرد که هنوز برای ارزیابی میزان اثرات آن خیلی زود است و در عین حال مدعی انجام عملیات‌های دیگر در روزهای آینده شد.

بایدن وارد خطرناک‌ترین روزهای ریاست‌جمهوری خود می‌شود

بایدن در معرض خطرات سیاسی است

این رسانه انگلیسی در ادامه به تمامی احتمالات از سوی تیم بایدن اشاره کرده و یادآور شده است که هر اقدامی می‌تواند واکنش متقابل غیرمنتظره‌ای را در پی داشته باشد و دولت وی نباید مطمئن باشد که جان اسرای آمریکایی در غزه تضمین است.

تلگراف در عین حال تاکید دارد که کاخ سفید به خوبی آگاه است که اقدامات بایدن در خاورمیانه به همان اندازه که از نظر نظامی خطرناک است به لحاظ سیاسی نیز مخاطرات بسیاری در پی دارد. چراکه حمایت از اسرائیل به جایگاه وی در میان ترقی‌خواهان و به ویژه رای‌دهندگان جوان و اقلیت‌های قومی در آمریکا آسیب زده است.