هشدار صریح ایران درباره پیامدهای ماجراجویی نظامی آمریکا

نشست شورای امنیت درباره تجاوزات اخیر آمریکا به سوریه و عراق با حمایت متجاوزان و همسویی کشورهای دنباله‌رو آن و در عین حال با انتقادهای شدید کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران روبرو شد که این تجاوزات را تهدیدکننده امنیت و ثبات منطقه و دارای پیامدهای خطرناک توصیف کردند.

 

نماینده چین در نشست شورای امنیت درباره تجاوزات اخیر آمریکا به سوریه و عراق گفت: حملات آمریکا به سوریه و عراق نقض خطرناک استقلال و حاکمیت دو کشور است.

وی افزود عراق و سوریه، مخالفت خود را با حملات آمریکا اعلام کرده اند و این حملات سبب افزایش تنشها در منطقه و گسترش نزاع می شود.

نماینده الجزایر هم در این نشست گفت: از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و سوریه حمایت می کنیم.

وی هشدار داد که خاورمیانه در آستانه فروپاشی است، ما درخواست به خویشتن داری و اجتناب از تشدید تنش را مورد تاکید قرار می دهیم.

لفاظی و جوسازی نمایندگان انگلیس و آمریکا علیه ایران و گروه‌های مقاومت و توجیه تجاوزات به کشورهای منطقه

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت گفت: اقدامات ما(تجاوزات به یمن) در دریای سرخ در راستای حفظ جان انسانها و حمایت از آزادی کشتیرانی بین المللی قرار  دارد!

وی (در راستای گمراه کردن افکارعمومی از تجاوزات انگلیس و آمریکا به یمن و حمایت مستمر از جنایات رژیم تروریستی صهیونیستی در غزه)حملات شبه نظامیان طرفدار ایران در خاورمیانه را محکوم می کنیم!

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت گفت: کشته شدن سه نظامی آمریکایی غیرقابل قبول است، هدف از حملات ما(به کشورهای منطقه) حمایت از آمریکایی هاست!

هشدار صریح ایران درباره پیامدهای ماجراجویی نظامی آمریکا

وی مدعی شد حملات ما به یمن، پاسخی به حملات حوثی ها به کشتی ها در دریای سرخ است!

نماینده آمریکا گفت برای مهار نزاع در غزه تلاش می کنیم، برای ورود به نزاع با ایران تلاش نمی کنیم.

نماینده سوریه در نشست شورای امنیت: خواستار پایان حضور غیرقانونی آمریکا در خاک کشورمان هستیم

نماینده سوریه در این نشست گفت از شورای امنیت می خواهیم که به مسئولیت خود در قبال تجاوزات آمریکا علیه حاکمیت سوریه و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی عمل کند.

وی افزود آمریکا در برابر عملکرد شورای امنیت مانع تراشی کرده و ادامه ارتکاب جنایات از سوی اسرائیل و فرار این رژیم از مجازات را برایش تضمین کرده است.

نماینده سوریه گفت تجاوز اخیر آمریکا به شهید و زخمی شدن دهها نفر و ویرانی تعدادی از منازل مردم و یک مکان تاریخی در سوریه شده است

نماینده ایران در نشست شورای امنیت: آمریکا، ثبات در منطقه را برهم زده است/ تنها راه پایان نزاع وادار کردن اسرائیل به توقف کشتار مردم غزه است

نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت تاکید کرد: آمریکا عامل برهم زدن ثبات در منطقه و ناقض قوانین بین المللی است.

امیر سعید ایروانی تاکید کرد تجاوزات آمریکا به عراق و سوریه، ناقض حاکمیت این کشورهاست، ما حملات آمریکا و  انگلیس به یمن را محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد تصمیمات گروههای مقاومت در منطقه مستقل است، ما برای گسترش دامنه نزاع تلاش نمی کنیم.

ایروانی تاکید کرد تنها راه برای پایان نزاع در منطقه، وادار کردن اسرائیل به توقف کشتار دسته جمعی در نوار غزه است.

نماینده عراق در نشست شورای امنیت: بارها درباره گسترش دامنه نزاع در منطقه هشدار داده ایم

نماینده عراق در نشست شورای امنیت گفت: بحرانها در خاورمیانه به هم مرتبط است، ما درباره گسترش دامنه نزاع در منطقه هشدار داده‌ایم.

وی افزود تجاوزات برخی کشورهای دوست و همپیمان را که حاکمیت کشورمان را نقض می کند، محکوم می کنیم.

وی گفت هرگز اجازه نخواهیم داد که کشورمان به صحنه ای برای تسویه حساب تبدیل شود.

نماینده عراق افزود هرگونه حمله به خاک عراق تحت بهانه های واهی و غیر منطقی را محکوم می کنیم.

حمایت نماینده ژاپن از آمریکا در نشست شورای امنیت

نماینده ژاپن در نشست شورای امنیت بدون محکوم کردن ماجراجویی نظامی خطرناک آمریکا در منطقه: معتقدیم که ایالات متحده خواهان توسعه نزاع در منطقه نیست.

وی افزود نزاع در غزه پیامدهای خطرناکی برای خاورمیانه به دنبال دارد.

واکنش نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت به تجاوزات نظامی آمریکا در منطقه

نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت: از همه طرفها در عراق و سوریه می خواهیم خویشتن داری کنند، باید برای اجتناب از گسترش نزاع تلاش کرد.

نماینده روسیه هم درباره پیامدهای خطرناک تجاوزات نظامی آمریکا به کشورهای منطقه هشدار داد.