دولت ملزم به اجرای قوانین مصوب مجلس است/ قوانین مصوب برای کنترل قیمت خودرو توسط دولت اجرایی نمی‌شود

لطف‌الله سیاهکلی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درباره گرانی خودرو گفت: درحالی قیمت خودروهای داخلی در کشورمان افزایش می‌یابد که هیچ خدمات و کیفیتی به آن افزوده نمی‌شود. چطور وزارت صمت، شورای رقابت و خودروسازان متوجه نیستند که امروز مردم قیمت‌ تمام خودروهای دنیا را در مشتشان دارند؟

 

وی افزود: مسئولان چطور نمی‌دانند که مردم در گوشی موبایل خود قیمت و کیفیت خودرو‌ها را با یک جستجوی ساده با یکدیگر مقایسه می‌کنند و می‌بینند که کیفیت خودرو تغییر نکرده و قیمت آن افزایش پیدا کرده است؟

سیاهکلی ادامه داد: متاسفانه یکی از ابزارهای تعیین قیمت در بازار میزان تقاضاست و هیچ ربطی به کیفیت ندارد. برای افزایش قیمت‌ها منطقی وجود ندارد و این یعنی نابود کردن بازار و مشتری. چراکه این معاملات یک‌طرفه است و خریدار راضی نیست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: درهمین راستا مجلس یازدهم راهکارهایی برای جلوگیری از گرانی قیمت خودرو ارائه و تبدیل به قانون کرده است که باید اجرا شوند.

او گفت: کشور ما اسلامی است و درحالی مدام شاهد افزایش قیمت هستیم که طرف خریدار یا مصرف‌کننده راضی نیست. این یعنی نارضایتی یک طرف معامله؛ مسئولیت این موضوع با کیست؟ همین که کسی قدرت دارد قیمت بگذارم کفایت می‌کند؟ چنین روندی اجحاف در حق مشتری است.

دولت ملزم به اجرای قوانین مصوب مجلس است/ قوانین مصوب برای کنترل قیمت خودرو توسط دولت اجرایی نمی‌شود

سیاهکلی با بیان اینکه راهکار‌های جلوگیری از گرانی قیمت خودرو به سادگی قابل اجراست، تاکید کرد: یکی از راهکارها، واردات خودروی صفر و کارکرده است. اما سوال این است که چرا همچنان اجرایی نشده است؟

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن انتقاد از اجرایی نشدن قانون‌های مصوب مجلس درحوزه خودرو توسط دولت، گفت: باید از دولت درمورد اجرا نشدن این قانون‌ها سوال پرسید. هرچند ی هفته‌های گذشته شاهد حضور وزیر صمت و رئیس بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی در مجلس بودیم که تاکید شد مسئولان باید پیگیر اجرای قانون باشند.