تأکید بر همکاری ایران و عراق در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر

 حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران امروز، چهارشنبه، در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار کرد.
بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیری عراق، در این دیدار روابط دوجانبه میان دو کشور همسایه و هماهنگی مشترک در زمینه پرونده‌های مختلف و مسائل مورد اهتمام مشترک بررسی و بر نقش محوری عراق در راستای تقویت گفتگو در منطقه تأکید شد.

نخست وزیر عراق بر اهمیت تقویت همکاری قضائی میان کشورش و ایران در زمینه مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و با اشاره به اوضاع کنونی در نوار غزه و ادامه جنایات وحشیانه اشغالگران علیه مردم این منطقه بر ضرورت هماهنگی میان کشورهای جهان اسلام و منطقه به‌منظور فشار برای توقف این جنگ و نجات مردم فلسطین از نسل‌کشی‌ای که در معرض آن قرار گرفته‌اند و کمک به آنها برای تعیین سرنوشت خود تأکید کرد.

تأکید بر همکاری ایران و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر

بر اساس این بیانیه، اژه‌ای هم بر اهمیت تقویت پایه‌های همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و از سیاستهای دولت عراق در قبال چالش‌های مختلفی که عراق و منطقه با آن روبه‌رو است و نیز مواضع مسئولانه آن در قبال حوادث غزه تقدیر کرد.