همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات آماده هستند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران از آمادگی همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد و بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم برای مشارکت حداکثری تاکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن نایبی چهارشنبه شب با اشاره به برگزاری پنج جلسه کمیته امنیت انتخابات از آمادگی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای برگزاری انتخابات خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم بررسی تمام جوانب امنیتی در امر برگزاری انتخابات، افزود: کوچکترین مشکل در یک شعبه اخذ رای تبعات بسیار سنگینی را برای شهرستان و استان تهران به همراه خواهد داشت لذا باید با جدیت تمام مسائل امنیتی مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

نایبی اظهار کرد: بهترین روش برای تشویق مشارکت در انتخابات، مردمی کردن آن است لذا فرمانداران از ظرفیت خیریه ها، هیات‌های مذهبی و سمن‌ها برای افزایش مشارکت استفاده حداکثری کنند.

شور انتخاباتی خوبی در تهران ایجاد شده است

همچنین رییس ستاد انتخابات استان تهران در کارگروه اطلاع رسانی ستاد انتخابات با اشاره به شور انتخاباتی ایجاد شده در استان تهران اظهار کرد: موشن گرافی‌های خوبی که در حوزه آموزش و سرود‌های بسیار زیبایی که با موضوع انتخابات در بعضی شهرستان‌ها ساخته شده تاثیر بسزایی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی جامعه دارد.

سیدعباس جوهری با تاکید بر اهمیت جریان سازی رسانه‌ای، بیان و به تصویر کشیدن لحظات زیبای احساسات و اعتقاد مردم به ارزش‌های انقلاب افزود: متاسفانه ضعفی که در ستاد‌ها وجود دارد اینکه کار با کیفیت و کمیت خوبی برگزار شده، اما پیوست رسانه‌ای ندارد که باید به این موضوع نیز توجه شود.

همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات آماده هستند

وی در ادامه با تشریح قدرت رسانه و اهمیت استفاده از رسانه به عنوان یک جریان و بازوی قوی تاکید کرد: اهمیت حوزه رسانه و تبلیغات بر کسی پوشیده نیست.

به گفته وی، قدرت رسانه بالا و قوی است. متاسفانه این اشکال است که از قدرت بالای رسانه کار خوب و با کیفیت مغفول مانده و به یک گزارش واحد بسنده شده است. یک اتفاق با یک تفکر خوب تبدیل به یک جریان می‌شود و این مهم با قدرت بالای رسانه امکان پذیر است.

وی افزود: اکنون در برنامه‌های مختلف انتخاباتی از جمله جمعیت رای اولی‌ها اتفاقات مهم در حال رخ دادن است اینکه یک نوجوان بدون لکنت در برابر مسئولی سخن می‌گوید نشانه آزادی بیان و ذهن در حال پردازش او و معجزه انقلاب است.

ربیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: چرا این لحظات فاخر و جریان ساز و این ادبیات منحصر به فرد انقلاب اسلامی به تصویر کشیده نمی‌شود حال آنکه این رویش‌ها باید در سطح بین‌المللی نمایش داده شود.

وی یادآور شد: بیان واقعیت ها، ریل گذاری برای پیشرفت و آینده درخشان ایران اسلامی است؛ موج خوبی شکل گرفته و باید از همه رسانه‌ها پخش شود البته هنوز با مدینه فاضله ترسیم شده فاصله داریم و نیاز است کار‌های بیشتری انجام شود.

جلسه کارگروه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تهران برگزار شد

مدیرکل روابط عمومی استانداری و رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی وظایف مهم و حساسی بر عهده دارد و باید از ابتدا تا انتهای انتخابات نقش آفرینی کند، گفت: انتخابات وارد فاز عملیاتی و اجرایی خود شده که این موضوع تلاش بیشتر همکاران حوزه روابط عمومی را می‌طلبد.

محمد صائبی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در راستای تولید محتوای انتخابات اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با شبکه تهران یک برنامه سلام تهران در شهرستان ورامین و در بازه زمانی باقی مانده تا روز انتخابات، پنج برنامه دیگر نیز در دماوند، بهارستان، شهریار، رباط کریم و قدس اجرا خواهد شد.

وی افزود: ساخت موشن گرافی‌های انتخابات کماکان ادامه داشته و در حال انجام است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری با بیان اینکه این موشن گرافی‌ها بیشتر مفهومی بوده و مستقیم به انتخابات نمی‌پردازد، بر تولید محتوا‌های این چنینی توسط دستگاه‌ها تاکید کرد.

وی افزود: نباید فعالیت‌های ادارات و دستگاه‌ها محدود به پخش خبر از شبکه تهران شود و باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ها برای اطلاع رسانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شعار «همه با هم برای وطن» که توسط ستاد انتخابات برای انتخابات پیش رو تعیین شده است از مدیران روابط عمومی خواست تا از این شعار در تمام فضا‌های رسانه‌ای و مکاتبات خود استفاده کنند.

صائبی انتقال اخبار در حوزه رسانه را بسیار حائز اهمیت خواند و با تاکید بر این موضوع که اخبار انتخابات تنظیم مخصوص به خود را دارد، گفت: برای تهیه خبر خوب به سوژه خوب احتیاج است و سوژه مناسب اولین مولفه‌ای است که ارزش خبر را ارتقا می‌دهد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات از اعضای کارگروه خواست تا شعب اخذ رای که فضای مناسب برای استقرار واحد سیار دارند را جهت پخش از شبکه تهران به این اداره کل معرفی کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.