پوتین در برابر ایران و کره شمالی تعظیم کرد

ولودیمیر زلنسکی ، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه در اظهاراتی مدعی شد این «افسانه» که سلاح‌های روسی نسبت به سلاح‌های غربی «مزیت» دارند مردود است. 

او مدعی شد که در واقعیت، تجهیزات روسی از همه جهات بدتر است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، «برای اولین بار در تاریخ روسیه برای دریاف کمک به ایران و کره شمالی تعظیم کرد».

زلنسکی تاکید کرد که اوکراین باید با دریافت سامانه‌های دفاع هوایی و جت‌های جنگنده «آسمان را باز کند» تا موج جنگ با روسیه را تغییر دهد. 

وی خاطرنشان کرد که حفاظت از شهر‌ها در برابر حملات هوایی روسیه به اوکراین این امکان را می‌دهد که پناهندگان را از اروپا بازگرداند و آن‌ها را اسکان دهد، که این امر همچنین به راه اندازی مجدد اقتصاد اوکراین کمک می‌کند. 

پوتین در برابر ایران و کره شمالی تعظیم کرد

زلنسکی می‌گوید ترامپ را به اوکراین دعوت کرده است

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه گفت که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دعوت کرده است به اوکراین بیاید و از هر نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا استقبال خواهد کرد. زلنسکی گفت که آماده است ترامپ را به خط مقدم ببرد تا "جنگ واقعی" را به او نشان دهد.

زلنسکی همچنین از کنگره آمریکا خواست قانون بسته حمایتی جدید اوکراین را تصویب کند؛ چراکه اوکراین و متحدانش می‌توانند «تن‌ها با اتحاد» در جنگ علیه روسیه پیروز شوند. لایحه‌ای در اوایل سال جاری در سنا به تصویب رسید، اما انتظار می‌رود در مجلس تحت کنترل جمهوری خواهان با شکست مواجه شود.