بازتاب رونمایی از دو سامانه سوار بر خودرو موشکی ایران

سامانه‌های موشکی ضدبالستیک «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» که صبح امروز ۲۸ بهمن ماه رونمایی شدند، در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشتند.

بسیاری از رسانه‌های غربی و عربی ضمن پوشش خبر رونمایی از این سامانه، به توانمندی روز افزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه تجهیزات نظامی پرداختند.

در همین حال برخی از رسانه‌های غربی ضمن اذعان به توان نظامی ایران، این رونمایی را به شرایط حال حاضر در خاورمیانه ربط دادند.

مراسم رونمایی از دو سامانه سوار بر خودرو با حضور سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. گفته می‌شود با ورود سامانه‌های جدید به شبکه پدافندی ایران، توان پدافند هوایی این کشور به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سامانه موشکی آرمان می‌تواند همزمان با شش هدف در فاصله ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتری مقابله کند، در حالی که سامانه موشکی آذرخش می‌تواند اهدافی را تا برد ۵۰ کیلومتری شناسایی و منهدم کند.

روزنامه النهار ضمن پوشش خبر رونمایی از این سامانه‌ها نوشت که سامانه موشکی آرمان ۶ هدف را در آن واحد منهدم می‌کند.

روزنامه النهار

شبکه عربی آرتی نیز در گزارشی تصویری به پوشش خبر رونمایی از دو سامانه موشکی ایرانی پرداخت.

روسیا الیوم

النشره لبنان نوشت: ایران از سامانه موشکی ضد بالستیک «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پایین «آذرخش» با حضور سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران در تهران رونمایی کرد.

 

النشره

پایگاه خبری اکونومیست تایمز به نقل از منابع ایرانی خبر رونمایی از این دو سامانه موشکی را پوشش داد.

 

اکونومیست تایمز

تایمز اسراییل ضمن بازتاب خبر رونمایی از این دوسامانه نوشت: ایران در بحبوحه تنش‌ها در خاورمیانه دو سامانه موشکی و پدافندی رونمایی کرد.

تایمز اسراییل

خبرگزاری رویترز در گزارشی رونمایی از دو سامانه موشکی و پدافندی ایران را پوشش داد.

خبرگزاری رویترز