نظام رای مردم را حق‌الناس می‌داند

 غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه در مراسم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در دانشگاه تربیت مدرس با یادآوری ۱۱ اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با طرح این پرسش که ملت بزرگ ایران چگونه احساس و ادراک ملت بودن می کند، اظهار داشت: یکی از مواقعی که احساس ملت بودن ایجاد می شود پیروزی ها و شادی هاست.

وی ادامه داد: گاهی هم حوادث ناگوار طبیعی، ملت را به عنوان یک ملت دور همه جمع می کند یا مانند جنگ که تجربه و آن را حس کردیم، اینها ‌و سایر موارد، به ما معنی ملت را می فهماند.

حداد عادل انتخابات را یکی از مهمترین مواقعی دانست که یک ملت می تواند احساس کند که یک ملت است گفت: انتخابات موضوع مهمی که تعیین سرنوشت هر فرد است وقتی که روز انتخابات همه به پای صندوق های رای می روند در ذهن همه این واقعیت نقش می بندد که یک ملتی برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد. اینجاست که ملت بودن یک‌ ملت، هویت داشتن و واقعیت داشتن ملت خود را نشان می دهد.

وی افزود: بنابراین انتخابات فرصت مهمی است که علاوه بر اینکه در سرنوشت آینده کشور تاثیر گذار است در احساس هویت ملی و ایجاد همبستگی ملی هم تاثیر دارد.

رئیس شورای ائتلاف در بخش دیگر درباره احساس آزادی گفت: احساس اینکه رای هر فردی خوانده می شود و در سرنوشت خود و کشورش موثر است، نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به ایران داده شده است.

نظام رای مردم را حق‌الناس می‌داند

نظام رای مردم را حق الناس می داند

حداد عادل مجالس قبل از انقلاب را فاقد هر گونه اقتدار دانست و به تفاوت آن با مجالس بعد از انقلاب پرداخت و گفت: واقعیت این است که اکنون رای ها خوانده می شود و از ناحیه مجریان انتخابات هیچ تصمیمی، برنامه ای یا دخالتی که به نحوی سازمان یافته بخواهد تقلبی صورت بگیرد ، وجود ندارد.

وی ادامه داد: ممکن است تخلفی صورت گیرد و در روند بررسی در حوزه ای ابطال شود اما نظام رای مردم را حق الناس می داند، همانطور که رای دادن به بهترین فرد از نظر هرکسی یک وظیفه دینی به شمار می رود، اهمیت دادن به این رای هم وظیفه دینی و حق برای مردم‌ است.

رئیس شورای ائتلاف بیان داشت: در بین گروه های داخلی گاهی مواقع ادعا می شود که در انتخابات تقلب شده اما هیچ وقت این حرف اثبات نشده که نظام خواسته باشد در رای مردم دخالتی کند.

حداد عادل با اشاره به اینکه میزان رای ملت است ‌و این یک مبنای اسلامی دارد که همان مردم سالاری دینی است، گفت: این مردم بودند که امام راحل را انتخاب کردند و از ابتدای انقلاب که تاکنون ۳۹ انتخابات برگزار کردیم، همواره مردم در صحنه بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه البته در صحنه بودن مردم برای دشمنان این ملت همواره خطرناک بوده است چون آنها علاقه ای به مردم ندارند، افزود: اگر می خواهید دشمنان انقلاب را بشناسید به فلسطین نگاه کنید که آمریکا و رژیم صهیونیستی که امروز ددمنشانه ترین رفتار را با انسان ها دارند، آنها از اول انقلاب اسلامی با این انقلاب مخالف بودند و برای جدا کردن مردم از نظام فلج ترین تحریم ها را اعمال کردند و زندگی را بر مردم تنگ کردند تا همه مشکلات را به پای انقلاب بنویسند. این تحریفی است در کنار تحریم.

حدادعادل تصریح کرد که دشمن با یک قیچی سراغ انقلاب آمده است که یک تیغه آن تحریم و تیغه دیگر آن تحریف است.

رئیس شورای ائتلاف به تاکید مقام‌معظم رهبری در جهاد تبین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین پادزهر تحریف دشمن است و همه ما وظیفه تبیین داریم.