توزیع بسته‌های حمایتی توسط دولت به مردم

 زینب اختری، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در نشست گام چهارم رویداد تحول آفرین راهبری بحران جمعیت که در منطقه ویژه پارس برگزار شد، با بیان اینکه خانواده و جوانی جمعیت به عنوان مهمترین مسئله کشور بر عهده بانوان قرار داده شده است، افزود: تاکنون نشست‌های فصلی مهمی برگزار کردیم و در هر فصل موارد، مشکلات و راهکارهای مربوط به این حوزه را بررسی می‌کنیم.

 وی با اشاره به هم افزایی‌های صورت گرفته در این نشست‌ها ابراز داشت: نتایج خوبی از این نشست‌ها در حوزه‌های ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از سقط جنین گرفته شده است.

اختری به ابلاغ قانون جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بخشی از موارد قانونی که وجود داشت را پیگیری کرده و به استانداری‌ها سپردیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان این که قوانین خوبی در این زمینه تدوین شده است، افزود: قوانینی را در حوزه حکمرانی استان‌ها داشتیم که اعتقاد داریم باید آن را به لایه‌های پایین‌تر تا سطح شهرستان‌ها، روستاها و حتی محلات منتقل کنیم.

وی گام چهارم را عبور از حکمرانی استانی به حکمرانی شهرستانی دانست و گفت: با این اتفاق مهم هم فرمانداران درگیر می‌شوند و هم کنشگران مردمی فعال در این حوزه شناسایی و آموزش می‌بینند که دستشان برای اقناع سازی محتوایی پر باشد.

توزیع بسته‌های حمایتی توسط دولت به مردم

وی همچنین از بسته‌های حمایتی توسط دولت برای مردم خبر داد و گفت: دولت سعی دارد با این بسته‌های حمایتی مردم را وارد میدان کرده و مسئله را حل کند.

اختری درمورد تکلیف استان ها در این زمینه اظهار داشت: تکلیفی که برای حکمرانی استان ها درنظر گرفته شده است حمایت، تسهیل گری و رفع موانع برای مجموعه های مردمی حاضر در میدان است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، وی از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به جهت میزبانی از برگزاری این نشست‌ها در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قدردانی کرد.