اجازه ندهیم نسل کشی به رسم عادی در جهان تبدیل شود

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اظهار کرد: ایران برمبنای ارزش‌های ملی و اسلامی در احترام به حقوق‌بشر و کرامت انسانی ثابت قدم است.

 وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز تحقق اهداف متعالی حقوق‌بشر در عرصه بین‌المللی با چند چالش مهم روبرو است که فوری‌تر آن انسان‌کشی گسترده توسط تنها رژیم آپارتاید جهان یعنی رژیم ستیزه جوی اسرائیل است. 

وی افزود: جهان با شرم آورترین بحران انسانی و اخلاقی روبرو است. بحرانی که نتیجه ۸۰ سال نقض مستمر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: بیاید در این نشست مهم تاکید کنیم که اجازه ندهیم نسل‌کُشی به روال و رسم عادی در جهان تبدیل شود.

 وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: شورای حقوق بشر باید رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در قبال جنایات ضد بشری خود پاسخگو کند.

 ایجاد سازوکار‌های تحمیلی به کشور من برای حقیقت‌یابی هیچ مبنای منطقی و مشروعیت حقوقی بین المللی ندارد

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: باید با صدای بلند بگویم که کارنامه جهانی حقوق بشر بخاطر اینکه امروز تعداد زنان به شهادت رسیده در غزه به هزاران تن رسیده و این کشتار بی شرمانه علیه زنان و کودکان همچنان در قالب نسل کشی ادامه دارد، لکه دار و بلکه سیاه شده است. 

اجازه ندهیم نسل کشی به رسم عادی در جهان تبدیل شود

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم سال گذشته به بهانه فوت غم انگیز یک دختر عزیز ایرانی که همه ما را در ایران متأثر ساخت، در این مکان چه فریاد‌ها بلند شد و کمیته‌ای موسوم به حقیقت یاب شکل گرفت، اما امروز در مواجه با کشتار هزاران زن و کودک بی گناه در غزه، هیچ تحرک جدی در سطح سازمان ملل صورت نمی‌گیرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: لازم است این نکته را مجددا تکرار کنم که ایجاد سازوکار‌های تحمیلی علیه کشور من به بهانه‌هایی همچون حقیقت یابی، در شرایطی که چنین سازوکار‌هایی در جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد؛ هیچ مبنای منطقی و مشروعیت حقوقی بین المللی ندارد و صرفا دستاویزی برای سوء استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اعمال فشار سیاسی محسوب می‌شود.