واکنش دیپلمات ایران در ژنو به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان

 رایزن حقوق بشر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو در واکنش به اظهارات روز سه شنبه گذشته وزیر امور خارجه آلمان در بخش عالی رتبه نشست پنجاه و پنج شورای حقوق بشر علیه کشورمان، در سخنانی در جلسه روز چهارشنبه این شورا با رد این اتهامات گفت: کشوری که اتهاماتی علیه کشور من مطرح کرده، خود از تاریخی پر از نقض‌های گسترده حقوق بشری رنج می‌برد که هم در داخل مرزهای خود و هم در کشورهای دیگر انجام داده است.

احمدی افزود: این روزها، چنین تاریخچه و خاطراتی برای مردم ایران و جامعه بین‌الملل با حمایت مقامات عالی رتبه این کشور از جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، زنده شده است.

وی ادامه داد: در حالی که نیروهای اشغالگر اسرائیل بی‌رحمانه خانه‌ها، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های انسانی در غزه را بمباران می‌کردند، صدراعظم آلمان به تل‌آویو سفر می‌کند و حمایت خود را از این جنایات اعلام می‌کند و در حالی که جامعه بین‌المللی در شوک و وحشت از مرگ هزاران کودک فلسطینی است، وزیر امور خارجه آلمان به تل‌آویو سفر می‌کند و حمایت خود را از مرتکبین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعلام می‌کند.

احمدی در ادامه سخنرانی خود گفت: رهبران آلمان که مدعی دفاع از حقوق زنان و دختران هستند، کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی را در حمایت از رژیم اسرائیل تصویب می کنند در حالی که هزاران زن و دختر فلسطینی به خاطر بمباران‌های بی‌رحمانه اسرائیل در غزه و سایر مناطق فلسطین، کشته شده و یا مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.

واکنش دیپلمات ایران در ژنو به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان

رایزن حقوق بشر نمایندگی دائم کشورمان در ژنو همچنین افزود: در حالی که همه زیرساخت‌های انسانی، بیمارستان‌ها، مدارس در غزه تخریب شده‌اند و هر موجود زنده‌ای در این منطقه از جهان توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل کشته می شود، رهبران آلمانی که ادعا می‌کنند از حقوق بشر دفاع می‌کنند، پس از صدور رای دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل برای توقف نسل کشی در فلسطین، از این رژیم حمایت می کند.

احمدی در پایان سخنرانی خود خطاب به اعضای شورای حقوق بشر گفت: این کشور با چنین سابقه‌ای، اعتبار اخلاقی، حقوق بشری و سیاسی برای عضویت در شورای حقوق بشر را از دست داده است، و با این رویکرد، نمی‌تواند درباره حقوق بشر در کشورهای دیگر، از جمله کشور من، حرف بزند یا توصیه‌ای ارائه دهد.