سیر صعودی نرخ دلار منجر به رشد فزاینده طلا در بازارهای داخلی می شود/بازار طلا و جواهر تحت تأثیر قیمت جهانی طلا

محمد کشتی آرای رئیس  سابق اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نوسانات نرخ ارز و پیش بینی قیمت آن برای سال اینده گفت: متاسفانه بازار ارز نوسانات بسیار بالایی دارد و انتظار نمی رفت تا به این اندازه ارز در بازارهای داخلی افزایش قیمت داشته باشد با این وجود روند صعودی و یا نزولی آن در سال آینده قابل پیش بینی نیست. 

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در ادامه ضمن اشاره به عوامل افزایش نرخ ارز،طلا  و جواهر تاکید کرد: در واقع بازار طلا و جواهر بیشتر تحت تأثیر قیمت جهانی طلا بوده است و برخی از تحولات سیاسی در خاورمیانه از جمله جنگ اسرائیل و غزه منجر به نوسانات قیمت دلار و طلا و سکه در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ شد، البته شش ماه اول سال ۱۴۰۲ بازار آرامی را داشتیم و روند صعودی قیمت ارز و طلا را شاهد نبودیم.

رئیس سابق اتحادیه  طلا و جواهر در ادامه با بیان اینکه علت افزایش قیمت طلای جهانی با سیاست‌ ها و انتخابات در آمریکا ارتباط دارد،

 افزود:نکته دیگر اینکه افزایش قیمت طلا مرتبط با سیاست ها و انتخابات پیش روی آمریکا است ،از طرفی افزایش نرخ دلار منجر به روند صعودی قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی نیز  شده است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا انتظار می رود مردم در بازار طلا و جواهر سرمایه گذاری داشته باشند؟ گفت: در حال حاضر نمی‌توان این موضوع را پیش بینی کرد و یا به بررسی آن پرداخت خوشبختانه مردم به اندازه کافی در این زمینه اطلاعات دارند.

سیر صعودی نرخ دلار منجر به رشد فزاینده طلا در بازارهای داخلی می شود/بازار طلا و جواهر تحت تأثیر قیمت جهانی طلا

کشتی آرای در پایان در پاسخ به این سوال  که روند صعودی سکه و طلا در بازار داخلی در سال جدید  ادامه پیدا خواهد کرد؟خاطرنشان کرد:در حال حاضر ادامه یا توقف روند افزایش ارز،طلا و سکه قابل پیش‌بینی نیست و باید دید که در سال جدید قیمت ارز به چه شکلی خواهد بود و با توجه به شرایط موجود چگونه ‌پیش خواهد رفت.