پاسخ متقابل ایران به رژیم صهیونیستی در زمان و مکان مناسب

رژیم غاصب صهیونیستی عصر امروز در تجاوز جدید خود، ساختمان کنسولگری ایران در منطقه المزه در سوریه را مورد هدف قرار داد و این اقدام تجاوزکارانه نشان داد که این رژیم غاصب به هیچ قاعده بشری، حقوقی و بین‌المللی پایبند نیست. این حمله در عرف حقوق بین‌الملل، در واقع حمله به خاک سرزمینی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی با جنایت جدیدی که در دمشق مرتکب شد بار دیگر این اجازه را به محور مقاومت داد تا از همه توان بالفعل و بالقوه خود در هر زمان و هر مکان و آنگونه که خود مجاز می‌داند، نسبت به پاسخ قاطع اقدام کند؛ به استناد تجربه‌های مشابه، پاسخ محور مقاومت حتمی خواهد بود اما زمان و مکان و شدت آن به تصمیم محور مقاومت بستگی دارد.

هر چند سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه به قاعده همه سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در یکدیگر، دارای مصونیت دیپلماتیک بوده و هست اما نباید از رژیم وحشی و کودک‌کُشی که به هیچ قاعده بین المللی پایند نیست، انتظار رعایت قاعده «مصونیت دیپلماتیک» داشته باشیم.

از سویی دیگر رژیم جعلی اسرائیل به حمله به کنسولگری ایران در دمشق می‌خواهد ضعف خود در نرسیدن به هیچ پیروزی و دستاوردی در غزه را جبران کند؛ اما بی شک تجاوز مستقیم به ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه، تبعات سنگینی برای رژیم موقت صهیونیستی خواهد داشت.

استقبال رسمی ایران از حماس، تصویب قطعنامه علیه رژیم جعلی اسرائیل، شکست آمریکا در حمایت از رژیم کودک‌کُش، حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های آمریکا، به بن‌بست رسیدن قطعی نتانیاهو در فلسطین، نشان می‌دهند که دلیل وحشی‌گری امروز رژیم غاصب چه بوده‌اند.

اقدام صهیونیست‌ها پاسخ قاطع به همراه دارد

«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این ساختمان با جنگنده‌های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم.

وی بیان کرد: پس از گذشت ۶ ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد.

سفیر ایران در سوریه تصریح کرد: شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون آواربرداری کامل انجام نشده و بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعداً منتشر خواهد شد.

اکبری متذکر شد: دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلاً نمی‌توانیم اسامی را اعلام کنیم.

ببینید| حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه از ۴ زاویه

حمله به کنسولگری ایران عبور از همه تعهدات بین المللی است

در پی تجاوز ددمنشانه عصر امروز رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان تماس گرفت.

دو طرف در این تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند. وزیر امور خارجه سوریه در این گفت‌وگو حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را به شدیدترین عبارت محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو بدلیل شکست‌های پی در پی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملاً از دست داده است.

امیرعبداللهیان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

ببینید| حمله اسرائیل به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق/ شهادت ۶ نفر

ایران نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیداً محکوم کرد.

کنعانی این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود.

کنعانی تاکید کرد: ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد.