رمزگشایی از ۲ حمله شبیه سازی سپاه

شدت گرفتن تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه و گسترش دامنه اقدامات تروریستی این رژیم به مناطق دورتر از سرزمین‌های اشغالی از جمله کنسولگری ایران در دمشق سوریه، احتمال واکنش‌های متقابل را افزایش داده است. در حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ۷ فرمانده و افسر ارشد سپاه به شهادت رسیدند. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

پیش از این سپاه پاسداران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ طی دو رزمایش حمله به نقاط حساس رژیم صهیونیستی را شبیه‌سازی کرده بود.

نخست در ۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ حمله موشکی به تاسیسات اتمی دیمونای اسرائیل را شبیه‌سازی کرد. این رزمایش به‌واسطه شلیک همزمان و کم‌سابقه ۱۶ موشک مختلف سپاه معروف شد. همچنین پهپادهای انتحاری سپاه نیز در حمله شبیه‌سازی شده به مرکز توسعه تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند.

رمزگشایی از ۲ حمله شبیه سازی سپاه

علت شبیه‌سازی حمله اول چه بود؟

شبیه‌سازی حمله به تاسیسات دیمونای اسرائیل بی‌علت نبود. مقامات صهیونیستی همزمان با مذاکرات احیای برجام در سال ۱۴۰۰ برای حمله نظامی به ایران لفاظی کرده بودند، از جمله بنی گانتز وزیر دفاع وقت رژیم صهیونیستی گفته بود که به ارتش دستور داده گزینه نظامی در برابر ایران را به گزینه عملی تبدیل کنند. او در عین حال ادعا کرده بود «اسرائیل اگر لازم باشد، به تنهایی و حتی بدون همکاری با آمریکا دست به حمله خواهد زد».

در دومین رزمایش جدی پیش‌بینی حمله به تاسیسات رژیم صهیونیستی نیز، سپاه پاسداران ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته شبیه‌ساز پایگاه هوایی پالماخیم یکی از محل‌های استقرار جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی را منهدم کرد. این حملات با استفاده از موشک‌های بالستیک عماد و قدر سپاه انجام شدند و پیام مستقیمی در برد کافی موشک‌های کشور برای هدف‌گیری اماکن نظامی رژیم صهیونیستی داشتند.

چرا کار به تهدید دوم سپاه کشید؟

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سال گذشته در پایگاه پالماخیم ایران را تهدید به حمله کرد. او در این پایگاه عبارت معروف تهدیدآمیز خود را در پاسخ به یک سوال خبرنگار مطرح کرد. نتانیاهو در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید چرا اسرائیل به جای حمله به مستقیم ایران، به حمله به نیروهای نیابتی بسنده می‌کند، گفت: «چه کسی گفته اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند، ما به ایران حمله می‌کنیم. سر افعی در ایران است که پشت حملات حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله لبنان قرار دارد.»

جسارت در حملات عملیاتی

مرور اظهارات بی‌پروای مقامات رژیم صهیونیستی و اقدامات اخیر آنها در جریان جنگ غزه حکایت از جسارت یافتن آنها در حمله به منافع و نیروهای ایرانی داشته است. فرماندهان و مقامات کشور اعلام کرده‌اند که به حملات پاسخ خواهند داد. حمله اسرائیل به نیروهای نظامی ایران در سوریه منجر به شهادت فرماندهان ارشد سپاه قدس شده است.