جزئیات مراسم نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام «علی نوری»، صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران گفت: با اعلام عید فطر و رویت هلال ماه، به استقبال عید فطر می رویم که این روز عزیز و بزرگی است و پیشاپیش به همه مردم مسلمان تبریک می‌گوییم.

وی به تشکیل قرارگاه‌ها و کمیته‌های تخصصی در حوزه زیرساختی و پشتیبانی برای برگزاری نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: نماز باشکوه عید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلی امام خمینی (ره) و با حضور مردم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر با بیان اینکه شعار محوری امسال «عید بندگی و همبستگی» است، اظهار کرد: درب‌های مصلی از ۶ صبح به روی عموم باز و نماز راس ساعت ۸ صبح اقامه می‌شود.

نوری افزود: محدودیت‌های ترافیکی و ملاحظات تردد و حمل و نقل نمازگزاران با همکاری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ساماندهی شده است که در نشستی به اطلاع خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قطار شهری، از ساعت ۵ صبح فعالیت خود را در روز نماز عید فطر آغاز خواهد کرد و خطوط متصل به منطقه برگزاری نماز، وظیفه انتقال نمازگزاران را به عهده خواهد داشت.

جزئیات مراسم نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: اگرچه توصیه ما به نمازگزاران برای حضور در نماز، استفاده خطوط حمل و نقل عمومی است، اما برای حضور خودروهای شخصی، پارکینگ‌هایی در ضلع شمالی در نظر گرفته شده است.

نوری از برگزاری برنامه‌هایی برای روزه‌اولی‌ها در روز نماز عید فطر خبر داد و به نمازگزاران توصیه کرد که سجاده و زیرانداز به همراه داشته باشند، از آوردن وسایل حجیم خودداری کنند، برای جلوگیری از ترافیک، خودروهای شخصی دورتر پارک شود و از وسایل نقلیه عمومی و قطار استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ایام ددمنشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه و شهادتِ سردارانمان در دمشق را پشت سر می‌گذاریم، این عید بندگی با خطبه‌های مقام معظم رهبری، حمایت ما از عزیزان جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین را نشان خواهد داد.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر با بیان اینکه ۱۳ درب در ۴ سمت مصلی امام خمینی (ره) در روز نماز، امکان حضور نمازگزاران را فراهم کرده است، گفت: در ضلع غربی بزرگراه مدرس از درب‌های ۱ و ۲، در ضلع جنوبی، خیابان شهید بهشتی از درب‌های شماره ۳ و ۴، در ضلع جنوبی از خیابان شهید قنبرزاده از درب‌های ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ و از ضلع شمالی بزرگراه شهید سلیمانی از درب‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ امکان تردد نمازگزاران فراهم است.