حجم ویدیو: 1.77M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05

سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز-دوشنبه- در مراسمی که این جنبش به مناسبت بزرگداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مجمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرده است، سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت: تاریخ حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و بعد از حمله اسرائیل به لبنان باز می‌گردد. امام خمینی(ره) در قید حیات بود و جنگ تحمیلی علیه ایران در آن زمان تمام نشده بود و مردان سپاه در جبهه‌ها حضور داشتند امام به دلیل حمله به لبنان و سوریه آمدند تا در مقابله با اشغالگران به ما کمک کنند. نیروهای ایرانی به الزبدانی در سوریه آمدند اما بعد از ارزیابی اوضاع مقرر شد که مجموعه‌ای از افسران و کادری‌های سپاه پاسداران باقی بمانند تا مقاومت مردمی را فعال کنند و حمایت آموزشی و لجستیکی کنند.

سنگ تمام سید حسن نصرالله برای نیروهای پاسداران انقلاب اسلامی

سیدحسن نصرالله , رهبر حزب الله لبنان تصریح کرد : اسرائیلی‌ها اشتباه محاسباتی کردند، مستقیم به ایران حمله کردند که نتیجه آن این بود که امام خامنه‌ای صراحتاً پاسخ خواهند داد و مجازات قطعاً خواهد بود.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: امام خامنه‌ای صراحتاً پاسخ خواهند داد و مجازات قطعاً خواهد بود.

او تصریح کرد: همه جهان از جمله آمریکا و اسرائیل می‌دانند که ایران پاسخ خواهد داد و انتقام‌جویی حق ذاتی ایران است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با بیان اینکه برخی افراد بی‌اساس ادعا می‌کنند که سوریه توسط ایران «اشغال» است یا ایران در تصمیم‌های سوریه دخالت می‌کند افزود: این کاملا نادرست است، ایرانی‌ها برای جلوگیری از تصرف سوریه توسط تروریست های تکفیری به وظیفه مقدس خود شتافتند.