فوری/ پیام محرمانه آمریکا به ایران لو رفت؟

 میدل ایست نیوز نوشته است که شبکه الجزیره به نقل از «یک مقام ایرانی نزدیک به وزارت خارجه ایران» محتوای پیام واشنگتن به تهران درباره واکنش به بمباران کنسولگری ایران در دمشق را فاش کرد.

الجزیره به نقل از این مقام ایرانی گزارش داده: امریکا از ایران خواسته که از تنش بکاهد و به رژیم صهیونیستی حمله نکند؛ ایران خودداری از عملیات در عمق رژیم صهیونیستی را به ضمانت امریکا درباره برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از اجرای عملیات در رفح مشروط کرده است.

به گفته این مقام، دیپلماسی پیغام‌های محرمانه و میانجیگیری منطقه‌ای هنوز به نتیجه کامل نرسیده اما در حدی که پیشرفت داشته که می‌توان امیدوار به توقف جنگ در غزه در آینده نزدیک بود.

بر اساس این گزارش، شرط‌های ایران به معنای «انصراف دائم از گرفتن انتقام قربانیان خود از رژیم صهیونیستی نیست» و مذاکرات تهران و واشنگتن با هدف منصرف کردن تهران برای زدن عمق رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی ادامه دارد.

الجزیره به نقل از این مقام گزارش داده: آنچه اکنون برای ایران اهمیت دارد «نجات مردم بی گناه غزه و موکول کردن تصفیه حساب با رژیم صهیونیستی به آینده است»