تنبیه اسرائیل توسط ایران؛ محکم،مقتدر و بازدارنده

اسرائیل پس از حمله به کنسولگری ایران در روزها و شبهای اخیر منتظر واکنش ایران است و با رجزخوانی و هماهنگی با آمریکایی ها سعی دارد جلوی واکنش اند ایران را بگیرد.

اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد تا دوباره دست به چنین خطای استراتژیکی در مقابل ایران انجام ندهند و کارشناسان بارها اعلام کردند که پاسخ ایران باید محکم حساب شده و بازدارنده باشد.

احمد راستینه نماینده مجلس یازدهم در مورد پاسخ ایران به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، گفت: امروز تمام کشورهای دنیا قواعد و پیمان‌های منعقد میان کشورها را در قالب کنوانسیون‌های بین المللی پذیرفته‌اند؛ اچآنچه مشهود است رژیم غاصب اسرائیل در طول تاریخ جعلی خود هیچگاه به قطعنامه‌ها و قواعد سازمان‌های بین المللی پایبنده نبوده و همواره منافع و زیاده خواهی را درسطوح بین المللی ترجیح داده است.

این مجلس یازدهم با اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری این جنایات معتقد است که با سیاست‌ها و فشارهای بین المللی آمریکا به واسطه حق وتویی که در شورای امنیت دارد، رژیم غاصب اسرائیل از این فرصت استفاده کرده و با لابی صهیونیستی که در عرصه حکمرانان اروپایی و آمریکایی وجود دارد دست به چنین جنایاتی زده است، این نقض آشکار قواعد حقوق بین المللی است، لذا آمریکا در جرایم رژیم صهیونیستی شریک است و به عبارتی جسارت اسرائیل در نقض قواعد بین المللی برگرفته از حمایت‌های آمریکا است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست و تاکید کرد:آن چیزی که در دمشق و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی رخ داد ناشی از حمایت های آمریکا در قالب حق وتو و فشار بر سازمان‌های بین‌المللی است که رژیم اسرائیل در پشت این حمایت‌ها دست به نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌زند.

اسرائیل

راستینه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به واسطه عضویت خود در سازمان ملل، ضرورت دفاع از حقوق خود در عرصه بین المللی و به واسطه دفاع از منافع ملی که دارد، گفت: حراست از حقوق مردم و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و تنبیه متجاوز برای جلوگیری از تکرار چنین خطاهایی لازم و ضروری است وایران به دلیل ضرورت دفاع از جبهه مقاومت و حفظ موازنه قدرت در عرصه بین المللی الزاماً باید متجاوزان را تنبیه کند.

 این نماینده مردم در مجلس ضمن تاکید بر اینکه گزینه‌های مختلفی برای تنبیه متجاوزان روی میز است، یادآور شد: طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران ابزارهای متعدد و ظرفیت‌های متنوعی در منطقه برای تنبیه متجاوز در اختیار دارد، بی تردید از این ابزارها، ظرفیت‌ها و جایگاه مهم خود در منطقه استفاده لازم را خواهد کرد

جلیل رحیمی جهان آبادی نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر و پاسخ تنبیهی به رژیم صهیونیستی، گفت: حمله رژیم ددمنش صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بی پاسخ نخواهد ماند؛ در واقع این رژیم غاصب به خاک ایران حمله کرده‌ است و سفارتخانه هر کشوری در سایر بلادها جزو خاک آن سرزمین محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  پاسخ  به حمله رژیم صهیونیستی باید باز دارندگی لازم را داشته باشد، افزود: همانگونه که معظم له در سخنرانی خود عنوان کرده‌اند این پاسخ باید از بازدارندگی لازم و کافی برخوردار باشد یعنی برای این رژیم غاصب هزینه ایجاد کند تا اسرائیل جرات حمله به خاک کشور و مردم ایران را نداشته باشد.

 عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باز دارندگی در مسئله‌ای همچون غارتگری رژیم صهیونیستی اساس صلح خواهد بود، یادآور شد: اگر بازدارندگی ایجاد نشود و رفتار متناسبی صورت نگیرد طرف مقابل این مسئله را حمل بر "ضعف" قلمداد خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بر اساس قوانین بین‌المللی به دلیل اینکه به خاک ایران حمله شده و بر پایه ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد حق دفاع مشروع داریم و بنده اعتقاد دارم؛ این حق باید توسط بخش‌های سیاسی، امنیتی و نظامی ما اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی با دقت، فرصت و بررسی دقیق رفتار کنیم،افزود: در واقع نباید هیچگونه اقدام یا عملیات شتابزده، احساسی و ضعیف صورت بگیرد، مسئولان ما در شورای امنیت ملی، در بخش‌های نظامی و در رأس آن مقام معظم رهبری که فرمانده کل قوا هستند به این نکته توجه اساسی دارند که پاسخ ما نه تنها باید ایجاد بازدارندگی کند، بلکه منجر به پشیمانی دشمن از رفتار خود شود.

جهان آبادی خاطرنشان کرد: قطعاً پاسخ ما به حملات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی باید با دقت نظر کامل بر پایه صبر و توانمندی لازم باشد تا رژیم صهیونیستی حداقل پاسخ متناسبی دریافت کند و بداند در صورت تکرار این حملات هزینه‌ای گزاف برایش خواهد داشت.