تاثیرات واکنش ایران به جنایت اسراییل در حمله به کنسولگری ایران

اقدام ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه از ابعاد مختلفی بر تحولات منطقه و جهان تاثیرگذار است که مهمترین این تحولات شامل:

۱.این اقدام موجب بر هم خوردن منظومه‌های فکری و اداراکی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره ایران و محور مقاومت خواهد شد. این امر به صورت مستقیم بر بسیاری از تحوالت منطقه ای و بحران های موجود تاثیرگذار است.

۲.این اقدام بر بسیاری از مناسبات کشورهای منطقه با اسرائیل به ویژه در بحث عادی‌سازی روابط یا گسترش مناسبات با این رژیم تاثیر مستقیم دارد.

زیرا این رژیم با حمله به کنسولگری ایران در سوریه این گونه القا کرد که قدرت ضربه زدن آن همچنان بالاست و بحث از بین رفتن اقتدار نظامی این رژیم بعد از عملیات طوفان‌الاقصی را زیرسوال ببرد

تاثیرات واکنش ایران به جنایت اسراییل در حمله به کنسولگری ایران

۳.این اقدام در ابعاد منطقه‌ای به ویژه در حوزه برتری جنبش‌های مقاومت منطقه در ضربه به منافع آمریکا و اسرائیل بسیار اهمیت دارد زیرا این اقدام پیام مهمی دارد که آن نیز این است که افزایش دامنه بحران و توسعه آن بیش از همه به آمریکا و این رژیم ضربه وارد خواهد کرد و در صورت هر کنشی از سمت آمریکا و اسرائیل باید این بازیگران منتظر واکنش گسترده‌تری باشند.

این امر مهمترین تاثیرش در بعد منطقه‌ای زیر سوال رفتن قدرت و توان نظامی آمریکا و اسرائیل است.

۴.این اقدام در ابعاد بین‌المللی نیز دارای تاثیرات مهمی است که مهمترین آنها افزایش وزن نظامی و امنیتی ایران در ابعاد بین‌المللی در پاسخ به هرگونه تجاوز خواهد بود.