ثبت بزرگترین حمله پهپادی در تاریخ به‌دست سپاه پاسداران

 چند روزی بود که همه از آن حرف می‌زدیم و منتظر اقدام عملی و منطقی کشورمان بر علیه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران کشورمنان بودیم. انتظاری که پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری در نماز عید فطر رنگ و بویی قاطع و جدی‌تر به خود گرفت. سخنانی که به نوعی حجت را بر تمامی جهانیان خصوصا روسای این رژیم کودک کش تمام کرد.

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی عید فطر درباره پاسخ کشورمان به صهیونیست‌ها فرمودند: رژیم خبیث صهیونیستی یک خطای دیگری هم به خطا‌های خود اضافه کرد و آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود، کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند.

رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. البته داغدار شهیدانمان از جمله شهید زاهدی و شهید رحیمی و دیگر همرانان آنها شدیم. آنها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند. آنها کسانی بودند که یک عمر به دنبال شهادت دویدند و خداوند این اجر را به آنها داد و کامیاب شدند و ما داغدار شدیم.

سرانجام شامگاه ۲۵ فروردین زمان آغاز عملیات موشکی نیرو‌های مسلح کشورمان بر علیه مواضع نظامی صهیونست‌ها آغاز شد. عملیاتی که در جهت نابودی مرکز اطلاعاتی بزرگ صهیونیست‌ها در ارتفاعات «جبل الشکل» در مرز سوریه با فلسطین اشغالی که اطلاعات لازم را برای جنایت صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد و هم پایگاه هوایی «نوآتیم» که هواپیما‌های اف ۳۵ برای هدف قراردادن بخش کنسولی سفارت ما در دمشق از آنجا بلند شده بودند، شکل گرفت و به طرز قابل توجهی اهداف مورد نظر برای ما به نتیجه رسیدند.

پایگاه هوایی نوآتیم علاوه بر نقش در عملیات تروریستی اسرائیل علیه کنسولگری ایران مهمترین پایگاه هوایی صهیونیست‌ها نیز به شمار می‌رود مقری که علاوه بر آن که آشیانه هواپیمای ویژه ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی بود مقر تعداد زیادی از عناصر ارشد جاسوسی اسرائیل نیز در آن واقع شده بود.

ثبت بزرگترین حمله پهپادی در تاریخ به‌دست قدرتمند سپاه پاسداران

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با پاسخ شب گذشته کشورمان به جنایت‌های روز‌های اخیر صهیونیست‌ها گفت:   بزرگترین عملیات پهپادی جهان به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد. در واقع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردمی اقتدار ملی را افزایش دادند و به درخواست عمومی پاسخی قاطع و عقلانی دادند.

وی افزود: با این حمله به رژیم صهیونیستی ثابت شد که هیمنه نظامی او در حوزه زمینی در مقابل مقاومت امکان عرض‌اندام ندارد و در حوزه پدافندی علی‌رغم کمک‌های قابل توجه‌ای که از جانب آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دریافت کرده در آن حوزه هم شکست‌پذیر است و امکان مقابله با جمهوری اسلامی برای آنها وجود ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: نکته مهم بعدی این مسئله  است که از طرف جمهوری اسلامی ایران تنبیه رژیم صهیونیستی انجام شده و همچنان که نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد از نظر ما این تنبیه پایان یافته است و جمهوری اسلامی علاقه‌مند به جنگ نیست، اما آمادگی لازم در خصوص اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی و حامیان او وجود خواهد داشت.

وی درباره شرایط منطقه پس از حمله شب گذشته افزود: شرایط منطقه به قبل و بعد از این عملیات تقسیم می‌شود و نشان‌دهنده آن است که توازن قدرت در منطقه تغییر کرده و به نفع جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران شده است.

صدرالحسینی درباره پیام ایران به کشور‌های منطقه گفت: پاسخ شب گذشته این پیام را برای کشور‌های منطقه دارد که مجموعه توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی تنها برای دفاع از امنیت ملی منطقه است و جمهوری اسلامی به دنبال منطقه قوی است و حضور بیگانگان در منطقه را نخواهند پذیرفت.

همچنین سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تنها پس از دقایقی از انجام این حمله گسترده در گفتگویی اظهار کرد: علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمزی بود که برای ما به هیچ وجه قابل قبول نبود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: در عملیات «وعده صادق»، تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک کروز و بالستیک مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از تاکتیک‌های کاملاً اندیشیده شده و طراحی مناسب، نه گنبد آهنین و نه سپر دفاعی موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله قابل توجهی با این امکانات و عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه آمریکا اعلام کرده بود از عملیات دمشق اطلاع نداشته است، اما در واقع این عملیات با چراغ سبز واشنگتن انجام شده بود، گفت: آمریکا اعلام کرده بود که به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست، اما اطلاعات ما حاکی از آن است که در دفاع از رژیم صهیونیستی، با تمام توان در فضای عراق و اردن وارد عمل شده بودند و تلاش کردند که عملیات خنثی شود، اما نتوانستند کاری انجام بدهند و بحمدالله عملیات به هدفش رسید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه عملیات «وعده صادق» منتج به نتیجه کامل شده است، تصریح کرد: این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه این عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه یا جای دیگری انجام بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر از این انجام خواهد شد.

یکی دیگر از نکات پاسخ قاطع ایران به جنایات وحشیانه و حماقت چند مدت اخیر صهیونیست‌ها حمایت و جشن و پایکوبی مردم کشور‌های منطقه از این حملات بود.

طبق فیلم‌های منتشر شده و گفته‌های خبرنگاران عربی از زمان شروع پاسخ موشکی ایران به حملات وحشیانه "اسرائیل"، کارناوال‌ها و تجمعات شادی در مناطق مختلفی از شهر‌های عراق؛ از جمله مقابل سفارت ایران در بغداد و نیز روبروی کنسولگری ایران در کربلای معلی براه افتاده است.

همچنین در سوریه و لبنان نیز جشن‌های مردمی برای پاسخ کوبنده ایران را شاهد بودیم. اما شاید جذاتب‌ترین تصویر عبور موشک‌های ایران از بالای مسجد الاقصی برای رسیدن به اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی و شادی مردم فلسطین برای دیدن این لحظات و پاسخ ایران بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با ده‌ها فروند موشک و پهپاد و تاکتیک‌های پیچیده، مواضع اطلاعاتی و پشتیبانی در حمله به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به طور قابل ملاحظه‌ای منهدم کرد.

عملیات «وعده صادق» که با رمز «یا رسول الله (ص)» انجام شد، نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان به خصوص صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود و نشان داد که ایران به هر تجاوزی پاسخی محکم و پشیمان‌کننده خواهد داد.