به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' صبح امروز - چهارشنبه - به منظور نكوداشت ثبت جهانی باغ فین و فرش كاشان وارد این شهر شد.

وی در این مراسم بر ضرورت صیانت از میراثفرهنگی و معنوی ایران تاکید کرد.

رییس جمهوری، ثبت آثار ایرانی در یونسکو را اقدامی موثر دانست و افزود: زمانی که آثار انسانی یک ملت در جهان ثبت می شود نگاه اندیشمندان و اهل ذوق و هنر به آن ملت معطوف می شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد که باید به همه توصیه کنیم که صیانت از زیبایی و اندیشه زیبایی زندگی یک ماموریت همگانی است.

در این مراسم اسناد ثبت تاریخی باغ فین و فرش کاشان توسط ' آریاگوناوا اوسیس ' نماینده یونسکو تقدیم رییس جمهوری اسلامی ایران شد.

احمدی نژاد در حاشیه این مراسم از نمایشگاه صنایع دستی شهرستان کاشان بازدید کرد.

سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در سال ۲۰۱۱ پرونده ۹ باغ ایران را به دلیل دارا بودن معماری خاص و منحصر به فرد در فهرست میراثجهانی این سازمان به ثبت رساند.

این پرونده شامل باغ های پاسارگاد و ارم از استان فارس، پهلوان پور و دولت آباد از استان یزد، فین و چهلستون از استان اصفهان، اکبریه از استان خراسان جنوبی، عباس آباد از استان مازندران و شاهزاده ماهان از استان کرمان است.

در آیین ثبت جهانی باغ فین و فرش كاشان علاوه بر 'سید حسن موسوی' رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 'حمید بقایی' معاون اجرایی رییس جمهوری، 'مسعود زریبافان' رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند.