ایران از کدام سلاح‌ها در وعده صادق استفاده نکرد؟

سردار علی بلالی در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» با بیان این‌که «امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم»، اظهار کرد: شکست‌های بسیاری در صحنه ایجاد این توان داشتیم اما از دور خارج نشدیم و از میدان به در نرفتیم. امروز موشک‌های ما همگی نقطه‌زن هستند و این با امید و دانش‌آفرینی و تکیه بر توان جوانان به دست آمده است.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: امروز مجموعه‌ای بسیار غنی از پهپادها در نیروهای مسلح وجود دارد که همگی بومی است. اقدامات و فعالیت‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم در زمینه افزایش قدرت موشکی ما بی‌بدیل است. ما به قدرت نیروهای مسلح خودمان باور داریم. امروز دانش ما بومی است و با نیازهای ما همگون و همساز شده است.

بلالی یادآور شد: در حوزه پدافندی هم سامانه سوم خردادی را ساختیم که نسل قدیم ماست و نسل جدیدی هم داریم که هنوز آن را مورد استفاده قرار ندادیم اما با همان سامانه سوم خرداد از مرزها و حریم هوایی کشور به خوبی دفاع کرده‌ایم. در حوزه فضایی هم لایه لئو را پشت سر گذاشتیم و البته هنوز دو لایه دیگر هم باقیست که آن‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت و به لایه‌های بالاتر خواهیم رسید.

ایران از کدام سلاح‌ها در وعده صادق استفاده نکرد؟

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد. سال‌های زیادی هم تا رسیدن ما به این نقطه باقی نمانده است. ما اراده خودمان را برای رسیدن به نقطه بازدارندگی نشان دادیم و به آن رسیده‌ایم.

بلالی یادآور شد: ما موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر داریم اما در «وعده صادق» از این‌ها استفاده نکردیم، بلکه موشک‌های نسل‌ قدیم را برای این عملیات به کار گرفتیم و اراده خود برای بازدارندگی و جلوگیری از حمله دشمن به منافع خود نشان دادیم.

وی تصریح کرد: در این عملیات نشان دادیم جمهوری اسلامی می‌تواند موشک‌های خود را به نقاط مدنظر خود شلیک کند و دو پایگاه مهم صهیونیست‌ها که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی نقش اساسی داشتند را هدف قرار دادیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، گفت: آن اقدامی که می‌خواستیم در جریان عملیات وعده صادق، انجام شد. این در حالی است که دشمن در ابتدای این عملیات گیج بود و آمار مقابله ۹۹ درصدی را اعلام می‌کرد اما بعد از گذشت چند روز این میزان را به حدود ۷۵ درصد کاهش داد و اخیراً هم شنیده شده که از مقابله ۲۵ درصدی حرف می‌زنند اما هر درصدی که باشد، این مهم است که ما اراده به کارگیری قدرت در زمان مناسب را داریم و آن را عملی کردیم.

بلالی تاکید کرد: اراده ما بر به کارگیری قدرت در زمان و مکان مناسب است و این اراده را هم در جریان عملیات وعده صادق به خوبی نشان دادیم تا از سیادت و آقایی کشورمان دفاع کنیم.