به گزارش افکارنیوز، محمدرضا تابش در گفتگو با مهر، درخصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری اظهارداشت: انتخابات عرصه تجلی و حضور مردم در صحنه است و مطبوعات و رسانه ها و گروههای سیاسی این فرصت را برای شرکت در انتخابات مغتنم می دانند.

وی ادامه داد: اما دورنمای خوبی نمی بینم و فکر نمی کنم زمینه برای شرکت احزاب اصلاح طلب درانتخابات فراهم باشد، زیرا انتخابات کمتر از یک سال دیگر برگزار می شود و احزاب باید تکلیفشان مشخص باشد و ببینند چه کارهایی باید انجام دهند وبرنامه ریزی کنند که چگونه در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد: در زمان کنونی حاکمیت کرکره احزاب اصلاح طلب را پایین کشیده و بسیاری از افراد درحصر هستند و محدودیت هایی دارند. تشکل های مردمی هم فعال نیستند. حتی خانواده های وابستگان به جبهه اصلاحات یک سفر با امنیت خاطر نمی توانند بروند و گذرنامه شان توقیف می شود.

تابش گفت: محدودیت های زیادی اعمال شده که هنوز این محدودیت ها برداشته نشده است و با این وضعیت فکر نمی کنم زمینه برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو فراهم باشد.

وی درخصوص تشکیل حزب جدید وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی که از سوی محمدرضا راه چمنی تاسیس شده است نیز گفت: من به آقای راه چمنی برای این حسن نیتی که دارد تبریک می گویم اما باید دید این حزب تا چه حدی می تواند کار خود را پیش ببرد.